Reklame | SJ Nord
Howdy i heten!
Håper dere lesere har det ok, og at dere midt i landet husker å drikke nok vann.
For nå må vi ha energien på topp, ikke sant; i dét svenskene utfører sin innmarsj i vårt land, så godt som bare de kan.
Jeg reiser nå tilbake i tid, og skal sitte og slappe av i et kjølig og deilig togsete fra Trondheim til Oslo. Så skal jeg videre til Sarpsborg, der jeg skal møte venner jeg ikke har sett på 20 år. Blant annet en glovarm flamme fra den gang tida var ung og vi like så. Noen ganger er det fortsatt glør blant asken, you know. Selv etter så mange år.
Men tilbake til den svenske innovasjonen som har pågått siden 8.juni.
For da fikk vi vite at at svenske SJ Nord vant anbudsrunden om syv togstrekninger, blant annet Dovrebanen mellom Oslo og Trondheim, der jeg skal over nå. Jernbanedirektoratet har informert oss om at pristilbudet fra SJ var 28 % lavere enn det fra VY.
Kostnadskuttene er ukjente, men svenskene lover å levere som fy., blant annet at man vil føle at det er en mer moderne måte å reise på. Wifi og temperaturen på toget er visst viktige tema.
Og så, folkens, kommer vi til maten. The food, oh the food! Mattilbudet fra SJ Nord kommer nemlig til å bli tilpasset 2020. SJ Nord mener mattilbudet hittil har vært svært gammeldags, derfor vil togkundene nå merke stor forskjell.
Gjett om jeg skal teste nye togretter i dag, og jeg gleder meg.
Kom igjen kjære naboland, og gjør innmarsj med den nye, moderne maten deres, mer kjølige tog på sommeren og flere avganger med nytt togmateriell.
Og vet du hva? SJ Nord lover bedre service og mer fokus på kunden 😉