Når livet er et mareritt, holder du deg våken!

 

Warning: bad ass gone wild west innlegg, og det handler om akkurat den du vil det skal handle om. Det handler om mrs and mr nobody. Make it and breakdance it 😉

•○●○•

••••••••

 

Det er ikke synd i meg.

Når skal de skjønne det?

At jeg ikke er et offer, men en bad ass fighter? Ikke en lighter. Ikke ei som plutselig går tom for gass. Jeg kan fise en mf nord og ned, oh yeah. Ikke for det;

én fighter! Utropstegn, om så i flom og styrtregn!

Dette kunne vært et tåredryppende innlegg om alle gangene vi har grått oss forderva og lidd til sjela har vridd. Om alle gangene vi ikke kunne reise for godt, fordi vi bar på for mye ansvar til å gi slipp. Om alt vi ikke kan dele med hverandre, av moral, holdning, og respekt.

Om det å ikke sove, men være oppvekt.

Hva om vi heller puttet alle bygdadyrene inn i ei eneste sladrekjerring. Let’s do that:

“Kjære” sladrekjerring, pinglespiker, feige sandkorn, eller hva enn du heter.

Ta fra meg det mest verdifulle jeg har, og jeg finner fram en evig tålmodighet som kommer til å drive deg fra vettet. Kjerringa klør seg i hue og spør: “Når gir hun opp?”

Never. I say never. I am too clever!

Og det er et løfte fra meg til deg: Jeg er sterk. Punktum og amen.

Kjør på med all wannabe gaslightning du bare kan, og jeg ler av dine lite kreative evner til å “skape forvirring” for meg.

Du prøver å få meg til å fryse av skrekk. Men jeg har forlengst tatt på ulla, det var sånn ca da du startet å tulla.

Tårene mine var for varme for kulda di, hjertet mitt også, så sorry; du gjør livet mitt til et mareritt, men jeg holder meg våken med rensede øyne.

Jeg velger å ha det helt awesome. Fantastisk. Gøy. Jeg har et liv, og du må tro jeg lever det, sammen med mine. Jeg velger å finne lys humor der du forsøker å skape et slags mørke med hån og satire. Hvis noen brekker ryggen sin, ler du av det. Om noen er så syk at de må få installert et tilpasset toalett, ler du av det også, selv om det går utover dine egne. Stolt? Does it make you  p r o u d  ?  Cuz yourself you know, in self pity, you CRY KIND OF LOUD.

Jeg velger å ikke gidde å kjempe mot deg. Du er ingen for meg. Jeg slapp tråden for lenge siden, sånn ca da jeg begynte å miste respekten for deg. Sånn ca da du snakket så mye oppgulp om dine egne røtter, at jeg ble kvalm. Jeg liker ikke sånnt, og det har jeg rett til. Jeg liker ikke at sånne som deg tramper hardt bak ryggen på sånne som har hjulpet deg gang på gang.

Du laget et helvete, så jeg kjøpte meg ei deilig isbitmaskin.

Du prøvde å sverte ryktet mitt med å grine og fjase som ei anna pingle, så jeg lot deg holde på.

Tror du virkelig jeg vil kjenne folk som er så dumme at de kjøper våset ditt? Kjøper den selvutnevnte angsten din og de selvpåførte krokodilletårene dine? Du gjorde meg en tjeneste, for sånne lettlurte aper vil jeg ikke ha i mitt liv.

Stakkars “vennen din” som “snylter på deg” og som “du hater”. Tror at du er en venn. Jeg føler sånn med akkurat det.

Du prøvde å drukne meg i latterlige beskyldninger. Men du tror jo på havfolk, så du vet jeg er ei havfrue. Flytende og greier. A survivor, i alle element. Plask for det, eller high tale. High five? Whatever.

Hekser tror du også på, ja du må huske jeg er magisk.

Magisk og våken som den gladeste heksa du kan se for deg.

Livet er er mareritt, og du skaper storm og hat. Men det er i drømmeland, der du befinner deg.

Jeg? Jeg er våken. Unnskyld, men jeg som alle jeg omgås, har øynene åpne. Sorry at marerittet er ditt, og ikke mitt. Beklager at vi ser deg med større øyne enn du vet selv.

Ha et aldeles forferdelig fortreffelig satirepreget liv. Bare et lite tips til deg der borte i bølgedalene dine: pass deg for hvem du gjør narr av.

Ditt eget blod er havet du kaver i, og ikke alle tilgir slik typ “humor”.

Karma er en annen bitch, you know. Å både ha knekt ryggen OG måtte ha spesialtilpasset toalett, er ikke noe du ønsker å terge på deg fra Karma herself.

Du håner folk som får juling, folk som blir syke og folk generelt, men den som virkelig er syk, det er du. Du virkelig har gjort grusomme handlinger. Du burde folde dine hender og be om tilgivelse. Du virkelig bør passe deg for Karma. Og du virkelig burde våkne opp fra ditt eget mareritt, for her i virkeligheten finnes ingen andre bevis enn bevis på din egen paranoia.

Vi andre er ikke del i ditt mareritt. Film og opptak er illegalt, ingen ga deg lov til det. Likevel er du så bakvendt at du fortsetter din ferd mot spesiallaget toalett og mer til. Du leter etter feil hos andre, miss drama queen. Og du kan ikke engang feie for din egen dør. Du mangler kost, for du er jo ingen sterk heks. Du manglet det meste, fordi du ganna på de fleste.

Stakkars livet som bar deg fram, for med ord og satire bringer du baksnakking og skam. Æsj. Det stinker fra nord til sør og øst til vest.

Jeg kan stå for alt i min fortid, nåtid og framtid.

Kan du?

Tørk av deg gliset.

Di sladrekjerring!

Sånn!

Ah, det var godt. Ha en bra dag folkens, vi blogges 😉

Ps: Husk du er en del av moder jord. Husk at det er en styrke ingen kan ta fra deg. Husk å være våken, også når du sover. For ingen kan ta drømmene dine fra deg. Go bad ass strong, everlong!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg