Have some class or kiss my ass

 

@@@@@@hhhhh…..

“Bitch, hør her! Du er tøff, du er rå, og nå har du driti deg totalt ut! Bitch, hør her: Lift that ass and have som class! Bitch, hør her, du må si unnskyld! Asap!”

Jepp. Det var meg foran speilet helt siden søndag. Og nå skal jeg fortelle om en totalt anonymisert mann her i byen som tok det hele med med en klasse over. Langt over meg iallefall, etter jeg hadde dumma meg loddrett ut foran han.

For i helga var det fest hos ei venninne, og vi dro ut på byen sånn litt på sparket. Jeg er ikke den som kan dette med sjekketriks, så du kan se for deg Skei grande ala grande med stor G, uten engang å få med seg noen nedi åkeren.

På hils med en som jobber i byen her, gikk jeg rett på sak, og ordene jeg brukte tør jeg ikke gjenta her. Pms kan jeg muligens skylde på, men sånn oppfører man seg bare ikke. Hadde det vært omvendt, og jeg var en mann, var vi langt forbi hyggelige komplimenter allerede innen 10 sekunder med metoo, shetoo, hetoo og wooohooo. Takk og pris for at det ikke var overtramp som klåing inne i bildet.

Akkurat der slo hun meg ved målstreken, hu Trine.

Det pinlige var at han overhodet ikke var interessert. Selvfølgelig. Han tenkte vel også oppi det hele over om jeg hadde vært utsatt for en trang fødsel en gang laaaangt tilbake i tida. For ikke å snakke om tidenes 40årskrise lasting 3 years, for more to come.

Or not to come.

Helt siden søndag har jeg tenkt på hvordan man beklager den slags atferd. Jeg kunne ikke skylde på fylla, for jeg var ikke full. Jeg tåler kanskje ikke særlig mye alkohol, så det kunne jeg jo skylde litt på. Men jeg husket hele tabben. Uansett, det burde unnskyldes. Det må jo ha føltes weird ut for den stakkars kjekkingen. Han virket pinlig berørt slik jeg blir av norsk og svensk komi. Sånn Linn Skåber når hun går for langt. Eller Basic bitch. Fucking Åmål.

Uæ.

Det var skremmende å gjøre det, men jeg oppsøkte arbeidsplassen hans i dag 4 dager etter, og beklaget på det dypeste.

Det kan jo hende du leser dette og kjenner deg igjen, og ser at jeg har utelukket detaljer for å anonymisere deg. Men du skal ha kred for din ikkedømmende holdning, og en fin måte å ta imot en unnskyldning på.

Ikke alle hadde reagert som han her, og spesielt er der mange som rett og slett liker å tviholde på drama.

Bitch, hør her.

Poenget

er

ikke

at jeg beklaget.

Poenget er hvordan HAN tok det.

Han godtok unnskyldningen med et smil og var høflig. Ingen sint drama, bare vennlig slik at vi kunne le litt av det hele. All ære til han for det, for slik er det nemlig ikke alle som reagerer når du ønsker å ordne opp, vil si unnskyld, og er så sorry som du bare kan, rett fra hjertet.

Enkelte elsker alt negativt, og blåser opp det meste. Leker Gud. Glemmer hva bibelen sier om da det skulle steines. For å forkorte historien:

Jesus sa: “De av dere som aldri har begått en synd, kan plukke opp en stein og kaste nå!”

Ingen tok opp en eneste stein.

Alle har vi begått våre store og små steiner av synder som vi bærer på i ryggsekken vår. Ingen av oss kan dømme.

Det er forunderlig hvor utilgivelig mange er. Hvor nag mange elsker å bære. Hvor mye styr de ønsker å lage, bare for å selv få være et offer.

Well they can kiss my ass, because after today; I’ve got class!

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg