Dette er lykkepillen for deg nå

Noen dager kan være vonde, ikke sant. De fleste av oss har kanskje opplevd flere av disse dagene i tider som dette, da ord som pandemi, kohorte og karantene har blitt hverdagskost.

En slags ensom verden har overtatt kloden, selv om vi snakkes på telefonen og prøver å møtes. Er det ikke som før.

Jeg gjør alt for å krige mot ordet deppa. Den siste måneden har jeg jogget 8 joggeturer ute i joggestiene mine, og trent 2 aerobic, 2 dans og en styrketrening på 3T.

Det er nemlig sånn at trening er min medisin mot depresjon, og det var på tide å melde meg inn nå.

På det som het Spenst da jeg som aerobic-hekta alenemamma valgte å prioritere babyen min foran saltimer i noen år. Til han ble stor nok til å snakke og fortelle hvis noe var trasig. Han hadde nesten aldri barnepass disse 7 årene. Og jeg jogget, og jogget og jogget, mens han var i barnehage og etterhvert skole.

Work out is war. War and pain against every mental heart hurt pumping vain.

Derfor: Kjære Tor.

Jeg husker deg godt fra 7 år tilbake, og du ser akkurat likens ut nå som da. Torsdag 2.september 2021 var en mørk dag for meg. Jeg var så langt nede i humør, at jeg nesten ikke turde å vise meg ute. Jeg snakker vondt i hele håpet. Vi har hatt et tøft år i min familie, og det har ikke handlet om korona. Covid 19 kom på toppen av lasset.

Så hadde jeg booket timen din da, pluss en styrketrening i forkant. Jeg tuslet i vei, og skulle værtfall fighte krigen mot mørket den dagen også.

Timen før timen din løp jeg på tredemølla og løftet noen vekter. Følte at jeg nesten ikke betydde noe. Selv om jeg vet at jeg som mamma er viktig for barna mine. Mørke skyer kan lage storm i et sinn, det er vinn eller forsvinn. Og jeg er her for å vinne.

Så spratt du på ny inn i livet mitt, og hell yeah som du spratt hit og dit! Jeg fikk oppleve the dance time of the year, og det må være den aller beste timen i Norge akkurat nå. Funky moves, energy, fucking awesome! Sorry for ordbruken, men Tor på 3T Stjørdal: Du er ei lykkepille! Hører du meg gjennom teksten: TOR DU ER EI LYKKEPILLE!

Plutselig var jeg hip hop happy igjen! På grunn av deg og din enormt kreative måte å lære bort dans på. Du terger oss litt hvis vi er sløve og trege og du roser og inspirerer. Humor, hopp og sprett, og tøffe coole moves.

Og nå er jeg hekta på aerobicsalen igjen!

Vet du hva jeg gjorde i dag, Tor? Jeg fortsatte å skrive humorboka mi. Den dagen den er ferdig skal du få ei for free, for du fikk opp humøret mitt og jeg smilte og lo hele moderne dansetimen. Du også, Irene.

Takk.

Det er så mye mer enn takk jeg vil si deg, og dine kollegaer, men hvis folk visste hvilke lykkepiller som lå og venta på dem oppe på 3T Stjørdal, så hadde dere ikke hatt plass til alle. De hadde kutta ut all godis, brus, røyk and u name it, og heller glatt betalt for å trene på seg lykke.

Kjære folket: Tør å hoppe ut i aerobicsalen, sammen med Tor, Renate, Irene, Vibeke og resten av det trivelige folket som jobber på 3T. Ta en styrketime med Irene, og du kjenner det i dagesvis etterpå, akkurat som god trening skal gi deg.

Eller sett på bra musikk på ørene dine og jogg ivei. Ikke på asfalt for det er hofteskadende. Men i åkerveier og stier. Tren, tren og atter tren. For hodet ditt, for tankene og følelsene dine.

War agains sorrow pain!

…og nei, jeg er definitivt ikke sponsa. Og jeg hadde heller ikke villet det, for jeg vil bidra med pengene mine så dette treningssenteret får det de skal ha. Det heter balansepenger.

 

Endelig! Etter 7 år får jeg kinderegget 3T rett i hendene.

Skal jeg virkelig få oppleve disse herlige timene i salen om og om igjen – igjen? Jepp! Og det er bedre enn party 🤗

-forbipolene 2021

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg