Alenetid med mamma kan bety alt for en niåring

 

Sorry lille Even 3 år, men om noen år kommer du til å forstå oss. Og du var jo både på kino med mamsen, og på hyttetur med mormor nettopp, ikke sant? Rettferdig kommer verden aldri til å bli. Men ei granteill kainn itj sutter over at a itj vart ei bjørk, huh? Granteilla har sine fordeler, men det har jaggu bjørka å, saint? Vi vet du nussa pappa på kinnet av glede da du var på fisketur med ham i dag.

 

 

Lille klompen 3årstrassebassen våres, så glad vi er i deg, men akkurat i går var det noe du ikke visste. Du trodde vi var hjemme og ryddet, du. Storebror og mamma i stua. Litt på kjøkkenet og litt på badet. Det var din verden, for den hadde vi skapt for å skåne deg.

 

 I virkeligheten sjekka inn på Clarion hotell i går for å bade på Pirbadet i dag, og før vi kom dit var vi på kino, innom Nidarosdomen og Mc Donalds. Utenfor Trondheim torg så vi en morsom mann som danset på rollerblades mens vi spiste maten vår. Mathias mente han minte om meg. I so agree.

 

Du er for liten enda, Even, fant vi ut forrige gang vi prøvde denne badehotellpakka alle tre. Ferie ble til uro.

 

Storebror trenger verdifull tid med mamman sin, og det i ro og fred. Mamma behøver diamantdager med sin eldste sønn som altså snart fyller ni, men på så mange måter er så “oi, var han ikke nettopp en stor mage?”

 

Så det har vi gjort. Vi kjøpte oss alkoholfrie barnedrinker, og Mathias sa det var det aller aller beste han hadde smakt. Vi utforsket det artige hotellet, og vi spiste deilig hotellfrokost i mårest. 

 

 

Mathias og mammma. Mamma og Mathias. En gang i tiden var du en stor mage som jeg strøk på og snakket til. Nå kan jeg stryke deg på det fine lange håret ditt og snakke med deg. Herregud som jeg elsker deg Mathias. Hælledussan som jeg elsker deg Even. Som jeg gleder meg til du kommet hjem med trassekruttet ditt i morgen. 

 

Barna mine. 

 

I går satt en mor i Nidarosdomen og ba en bønn. Jeg sa: “Jeg vet du ikke tror på dette, min sønn, men det gjør jeg. Vent litt her, så skal mamma be en kort bønn.”

 

Og det gjorde jeg. En takknemlighetsbønn. For tenk å få lov til å være mamma for 2 fantastiske små kloke vakre vesener som jeg får elske over alt på jord? Så ba jeg om beskyttelse. Beskytt dem. For jeg elsker, elsker, elsker dem. Beskytt mammaen og pappaen deres så vi kan passe på dem, og beskytt alle vi kjenner. 

 

God sommer fra Lykketoppen

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg