Sukker er bra for deg i akkurat denne situasjonen

 

Hvem er vel bedre til å gi deg de beste tipsene mot depping og utmatting enn oss bipolare bippere? 

 

Dette kan vi!

 

De siste to dagene har jeg vært fullstendig tappet, og helt tom. Det er en forferdelig følelse når det skjer, ikke sant? Tårene triller og man har ikke mer å gi, men har slitt seg ut. Det var ikke meningen, men man kjørte på for fort og effektivt. Den nye oppvaskmaskina er på plass, på lik linje med den nye vaskemaskina. Ja for alt røk jo på en gang. Du har løpt ræva av deg for å henge etter med klesvask og koppvask. 5 kattunger må lære seg å drite på doen sin, og kattemor er noe for seg selv. Diva, sa du? 3 etg skal vaskes vaskes vaaaaskeeees, og mellom skuringa skal konflikter innen vanskelige relasjoner som må deales med, læres, og derfor kurses det. Joggetuene blir en befrielse, og vennene? Du prøver å holde kontakten med dem alle.

 

Enkelte lurer på hvorfor jeg ikke har svart dem på sms, chat, pms og jatt, mens jeg undrer på om de kommer fra en annen planet med tjenere og slaver.

 

Men hvor er de når tårene triller og hjertet sukker fordi du til slutt måtte sende bort barna “på ferie” med mormor? Små barn som ikke vet at nå er mamma utmattet. Nå har hun ikke mer å gi. Det er empty, og alt hun ønsker seg etter hvilen, er masse energi.

 

Sorry mac. Men det er ditt ansvar at de ikke er der og tørker tårene dine. De aner ikke noe som helst før du sier fra. De er stjernene på himmelen din. De er der. Men du ser dem først når det er så mørkt at du velger å rope på dem. Så her er mine råd til deg:

 

La tåren trille, men vask så ansiktet og ta på velgjørende kremer mot salteffekten. Det er vondt i hjertet, men slik vil det ikke alltid være.

 

Finn fram alt godteriet til barna. Ja tilogmed det sammenklistrede gelegodteriet og de knuste oreokjeksene. Sugar, my dear, sugar! Bruk sukker som medisin. Legg all diett på den øverste hylla, og gå amok. Ha det på nattbordet.

 

Sett på en komifilm og sett deg i senga. Se den alene. 

 

Sukker gir høyt blodsukker, og høyt blodsukker gjør deg sløv. Forhåpentligvis sovner du innen filmen er ferdig. 

 

Så våkner du. Til en ny dag. Og hvis du fortsatt føler deg nedfor og trist, da er det på tide å ringe ei venninne. Ingen venner? Ring legen. Hormonelle som vi damer er, ja så er det faktisk ikke lett å takle livet bestandig.  Men jeg kjenner jaggu mange følsomme menn også.

 

Såh. Nå skal jeg spise opp nesten resten av godiset til barna, prøve å fjerne klumpen i magen med marshmallows, og ta ansvar for min egen psykiske helse ved å se ferdig filmen. Hvis jeg ikke sovner før.

 

Min psykiske helse er nemlig kun en person sitt ansvar. Og den personen, det er meg.

1 kommentar
    1. Hei. Heads up. Dette håndterer du som hånd i hanske. Du er en fantastisk flott person. Husk det. Jeg ønsker deg alt godt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg