Flammer i ditt sinn

 

 

“Go go go, figure it out, figure it out, but don’t stop moving!”

 

Låta “Flames” durer fengende rundt kloden; Sia og Guetta vet hva de gjør. Med flammende rytmer minner de på oss én viktig ting: YOU CAN DO THIS, KEEP ON RUNNING!

 

Kjære leser, hvor enn du er i livet, glem aldri din styrke. En gang i tiden glemte jeg min, og kunne ikke finne den. Det er 9 år siden nå, og det måtte en god nabo til for å vekke opp meg. Tårene trillet nedover kinnene mine, og jeg stod mildt sagt under bunnen og gispet etter luft. Havet over meg bestod av livskrise etter livskrise, og den kvelende effekten var til å ta og føle på. Livet var heavy. Men hun dro et drag av siggen sin, en slurk av en velkjent kaffekopp, og så sa hun: “Du vet det, Helene, at det er i motbakke det går oppover. 

 

Jeg tenkte at “ja det stemmer det. Men det gjelder ikke meg, svak og fiasko som jeg er.” Jeg virkelig trodde ikke det gjaldt meg, så langt nede var jeg.

 

Men det gjorde det. Det gikk oppover. Opp og forbi alle nedturer. Go go go, figure it out, figure it out; don’t stop running.

Med årene snudde alt, og jeg kjenner meg ikke lenger igjen i beskrivelsen av den unge damen med trillende tårer og et fortvilt sinn i en nabosofa. Jeg er annerledes nå, og ingenting kan knuse meg lenger.

 

Er du der nå? Sitter du i en sofa og gråter? Kanskje alene? Ikke fortvil, det er en tunnell. Du skal bare holde ut til du kommer deg gjennom den. Møt dagslyset i morgen og gjør som jeg gjorde i dag: du behøver ikke å være en idrettstjerne for å gjennomføre en joggetur. Nei du trenger ikke engang fancy klær, bare husk å jogge på mykt underlag. Ikke asfalt.

 

Sett på flames med Sia og Guetta, før du suser ivei til Boom boom med Iggy Azaela. Skaff deg endorfiner for å bygge opp ditt egen lykkelager. You can do this. 

 

Vi mennesker er snedige sånn sett. Vi er utstyrt med power, og vi kan vippes av powerpinnen. Nære dør. Man mister jobben. Venner svikter. Familie viser at blod kun er tykkere enn vann rent fysisk. Et slag i magen kan dundre pusten ut av deg, men du er altså utstyrt med power nok til å reise deg, menneske. Selv om det ikke kjennes slik der og da.

 

Go go go, figure it out, you can do this! 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg