Fyllesyk? Da bør du se dette

 

Å føle seg litt bedre time for time er utelukket. Det bare blir verre dess mer du husker alt du håper du ikke gjorde likevel. Du drikker brus og spiser junk. Men pokker, det er nådeløst, hva? Fyllesyke og hukommelsestap danser tango foran tankene dine, og gjør deg ytterligere mer svimmel, som om ikke det var ille nok å klamre seg fast til senga opp ned. Du har en real swetty bad sunday, og håper gårdagen var funday, selv om du har glemt deler av den.

 

Kanskje ligger du der i den verste tåka og prøver å huske om du var naken da du danset på bordet i går, eller om du i det minst beholdt trusa. For tiden er det nemlig craving som gjelder foran shaving. Du legger hendene foran ansiktet ditt som apen emoji, og håper på det beste.

Danset du disco og litt zumba opp gågaten i natt, mens du “sang” nittitallslåtene til Dr Alban?

Klatret du opp stolper på vei til narspill som en annen wannabe lønneberg-unge?

Hva skjedde da du ble dårlig i magen mens du bestilte burger foran luken på bensinstasjonen? Hva er vitsen i ei lita luke hvis man …hvis man blir syk? Rakk de å stenge luken? Hjelp. 

 

Kanskje er det vanskelig å vite hvorfor doen din ser ut som den gjør, eller hvorfor bordet på stua er dekket til fire, og du er bare en. Og ingen har spist av rottesuppa mellom fatene. Hvor var du i går, og hvem dro du ut med? Mysteriet banker opp hodet ditt, men du tør ikke ringe en eneste venn, i frykt for å ha oppført deg som en gladnaken nisse. Nå igjen.

 

Eller du har satt deg opp i senga og sitter der og rister på hodet for å huske om du gikk ut på byen utkledd som Donald Trump i barisen for ca 10 timer siden. Eller var det en drøm som i Jokke’s aftenbønn? Nothing else matters, liksom; enn å huske, for søren.

 

Hvorfor late som, når det ekte kan være ganske komisk? Ring en venn og finn ut hva som skjedde i går; du kan jo få deg en god latter. Akkurat som jeg får når jeg ser meg i speilet nå. Prosjekt sminke er uoppnåelig, og jeg respekterer meg selv for at jeg ikke gidder nå. Hvorfor ikke bare være litt “truth underdog” litt oftere? Være litt stygg. Være den som har dumma seg ut. Le av seg selv. Bare føkke fasaden og la verden se fiasko. Er det ikke litt deilig?

 

Jeg sitter her på Lykketoppen med familietroppen, og er elefanten i rommet. Selveste morning face på time 3. Fyllesyk er det over et år siden jeg har vært, but I feel you deep. Kanskje kan det hjelpe deg å se sannheten bak bloggfasaden. Huffa bak Huldra. Frosken bak prinsen. Nøkken under den glitrende vannoverflaten. Mårratrynet bak bloggen. Hud bak foundation. 

 

Bloggverden er glam-infisert, preget av mote, even more glamorøs, og tilslørt med vakre fasader. Har dere ikke fått nok av det? Vil dere ikke heller se de grusomme mårratrynene våre en kjedelig søndag morgen, for så å føle dere litt bedre selv? For det er sant; jeg ser ut som krøllalfa uten koffein akkurat nå. I look like real shit, og jeg har ikke tenkt å gjøre noe annet med det enn å ligge her på sofaen og se lat ut i tillegg.

 

Og du har dagen derpå i bakrus?

 

La meg trøste deg: sjekke dette bloggemårratryne da. Jeg får det ikke bort med sterk kaffe, og jeg var ikke engang ute i går. Det verste er at en fyr jeg digger sitter her i stua mi og ser på meg. Well hello; han får ta basen under sminkefjasen som den er. Jeg digger mårratrynet hans, for han er prikk lik den moderne Askeladden. Så da får jeg bare flashe min sannhet og håpe jeg ikke minner for mye om heksa med nesa i klem. Snart skal jeg ta et bad og huldre meg til, men vi vet jo alle at det er som å gi ham et forhekset gulleple for noen sminkede timer.

 

I refuse to be a fake, at least some part of the time. Jeg kan sminke meg halvpen, jeg som alle andre, men hvorfor vise dere bare juks og fanteri her på bloggen? 

Du kan også slappe av. Ok så har du tatt deg en fest og sluppet løs dopaminene i full shakedance. Kanskje var de nakne, kanskje ikke. Kanskje trumpet du deg gjennom dokøa i frykt for å drite deg ut mens tarmsystemet ga deg en på trynet fordi du egentlig ikke tåler glutenpils. Kanskje er det derfor du har et blåøye, fordi den køa var totally wrong i forhold til kjønn, he too, me too, them too, get a grip and see too, before it’s too late too.

 

Men de andre husker mest sannsynlig ei gira partyløve. Nesten litt bedre det, enn han herremannen her i stua mi, som fra nå av skal huske følgende mårratryne:

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg