Dette er min hemmelighet

Det er fredag, og ute er det vintermørkt. 720 lysår unna finnes en planet som er lik jorden, men litt kaldere. Nasa har dessuten funnet 19 andre planeter som ligner moder jord. But I can’t go there, like ever. 

 

Det finnes så mye man kan prioritere å tenke på. Her på kloden er det utallige ting å engasjere seg i, og ordet travelt ligner ikke engang på ordet hektisk. Døgnet kunne hatt flere timer dersom vi bodde på en annen planet. Men faktisk: vi bor her, og vi er noen underlige skapninger med to armer, to ben, munn, nese og øyne.

 

Oppi det hele er jeg. Jeg er mamma til to mirakler, og kjenner mange mennesker. En del dyr også, for den saks skyld. Hva betyr forresten “saks skyld”, anyone? Anyway: Nettverket er stort, og det pulserende liv er meg velkjent. Jeg har en liten hemmeliget for å unngå å brenne mine mange lys i begge ender, og det er noe jeg må gjøre for å fungere i hverdagen. 

 

Jeg drar på date med meg selv. Bare meg selv. Det er den ultimate hvile for min del, å bare være helt alene. Det kan være når barna har lagt seg, eller når de er hos pappan sin. I kveld er en sånn stund, hvor jeg bygger opp min egen aura med tid alene. Siden jeg er min egen beste venn, er jeg den som virkelig booster mitt eget humør best, og i blant må jeg bare ha pause fra alle andre’s energier. 

 

I kveld ble jeg invitert to steder, og det var veldig hyggelig. Men jeg kan ikke svikte mine egne behov, og min egen avtale med meg. Jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet når det er på tide med alenetid. Så jeg takket nei, og laget meg lavkarbo brød med rekesalat på, sukkerfri karamell og hjemmelaget brus, før jeg inntok sofaen for å finne ro og space. 

 

Jeg lar stjernene seile sin egen himmel, planetene være så fjerne de bare vil, og alle andre mennesker rocke sin egen fredagskveld. 

 

I’m all alone, og behøver det. Etter sola har stått opp lenge før meg i morgen, står jeg i dusjen og nyter noe så verdifullt som en real dusj. Så skal jeg tilbringe resten av helgen med folk jeg er glad i. For da er jeg ferdig oppladet.

 

Hva er din hemmelighet for å lade batteriene?

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg