Antall single fordoblet siden 1940

 

Noen vil gjerne være singel resten av livet. Hard to get?

 

Så er vi der igjen da. På et utested med liv og røre, og flere forventningene enn jeg kommer til å gi. Ikke bare er jeg en kaffedrikkende, avholds weirdo; det er mer enn det. Jeg er ikke der for å skaffe meg en bopeldelende relasjon til et menneske jeg kan kline med, hoppe i høyet med, gifte meg med, prompe sammen med, rape med, snorke i takt med, rote med og rydde med. 

 

Jeg må låne et ord fra vår nabo Sweeden for å forklare: Jag finner vissa relasjoner jobbigt, fattar du?

 

Men nej, du fattar inte. Jeg prøvde å forklare deg det straks etter du hadde sagt “Du er søt. Jeg er ti år yngre enn deg. Men jeg kan sterilisere meg. Smask. Vil du ikke kysse??” men nå er du som en wasted mygg. Jeg prøver å forsiktig dytte deg litt unna as you take it from behind og forsøker å holde rundt meg, men så forvandles du til en ovehyggelig klegg som angriper fra alle vinkler.

 

How to say no way? Jeg liker friheten min, okay? Er du klar over hvor mange ganger jeg har tillatt meg selv å miste den friheten? Freedom to go unshaved, omkring i stua mi, jeg gjentar: MI, med verdens styggeste amishklær, mens jeg raper høyt. Eller fiser enda høyere; your choice. Det spørs hvilket bilde du vil ha av meg. Et rungende et? Eller et putrende et?

Og du skjønner, noen ganger liker jeg å bare værra teit uten at noen ser meg. Å danse rundt i mens jeg synger med falsk stemme, er ikke nødvendigvis sexy bare fordi jeg er naken. This mama has scars, for å si det sånn. 

 

Jeg bare KAN IKKE svikte meg selv igjen, og lure meg ut på et bad der jeg skrur på kranen for at du skal slippe å høre hvor høyt volum det følger med et menneske som meg, fordi magen min må ta hensyn til en fyr i et påtatt forhold.  Magen min er mye viktigere for meg enn deg, du fremmede, jeg kommer ikke i lydløs variant. Dessuten, we both know: vi er ikke monogame! Vi er blomster og bier.

 

Jeg har det så kult! Du aner ikke. Jeg trives så innmari overmasse med å være singel. Og så kommer du som en mygg for landing og sier: “Slapp av da! Æ PRØVE BÆRRE Å KJØSS DÆ PÅ KINNET!!” 

 

Slapp av selv da, jeg vil ikke ha fyllesiklet ditt på kinnet mitt. Jeg vil hjem og brette meg ut alene i senga mi, åpne den kofferten du vet, og bare storkose meg. Du vet, den kofferten er bedre enn en wasted mosquito på byen.

 

Ja jeg mener det. Det ville vært jobbigt å være i et forhold. Jeg gidder ikke. Har det så bra. Men det skjønner jo ikke du i din romantiske overbevisning om at det skal “kjøsses”, klines og rotes bare fordi du er ma ….gutt, og jeg er kvinne. For det har du sett på film. Der gifter de seg og lever lykkelig et par dager. Alle sine dager? Hva er det du innbiller deg? At det er så lett som å putte et kvinnemenneske i huset ditt, og så blir alt bra? Løpestreng-metoden da eller? Joa, det funker i Amish-land, men nå er du i Trøndelag.

 

Et slikt kvinnemenneske som du vurderer å anskaffe deg er et eller annet i fåreklær en gang i måneden som du ikke kan forestille deg. For ikke å snakke om de 9 månedene vi ikke skal gå inn på her. Hun kommer til å ødelegge enhver liten gnist av romance, that I promise you. Og sjalusi, har du kjent det før? Det idylliske huset du ser for deg, med herskende stillhet før stormene P, M og S, kommer til å tørste etter tiden da du bodde der alene. Det gjelder både deg og fluene på veggene i huset ditt. 

 

Så kommer surdeigsdagene. Du vet, tiden ever after hvetebrødsdagene. Du snur deg om mårran og ser et ukjent, rødlig og pløsete monster. Ja, hun lurte deg med makeup; også om natta, rett inn i ringen på fingern. Nå gidder hun ikke mer fake up. Så kjenner du stanken av alt hun har spist. Fra begge ender. Hår på leggene? Har kvinner hår her og der? Ja. Stemmer det.

 

Og det var bare sett fra DIN side. Tenk deg meg som ville måtte leve med en mann som tror en dame er et objekt han kan berøre når som helst han får lyst. Nei takk. Hvis jeg ville, kunne du stukket innom as sober. Men så kunne du dratt hjem til din egen hule ved snorketid. Jeg er nemlig en av de lykkelige single i den fornøyde singelstatiskikken; get it or not, it’s hot! 

 

Bildet er fotografert av Silje Kathrine Brustad

Kilde til overskriften: http://www.vg.no/forbruker/fakta-for-single/a/24397/

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg