Pizza: Glutenfri, sukkerfri og sunn som fy

 

En sunn pizza du kan spise med god samvittighet, uten gluten, sukkerfri, og absolutt innafor for deg med diabetes, og du med glutenallergi.

Selv prøver jeg å unngå diabetes etter at jeg hadde svangerskapsdiabetes for 3 år siden. Jeg er altså lettere utsatt, og jeg fungerer dessuten best med minimalt 

Jeg lever med et strengt kosthold, også for å unngå for høy blodsukkerstigninger i forhold til bipolar og medisiner. 

Denne pizzaen har jeg blitt helt forelska i. Den er enkel og rene lavkarbodronninga på middagsbordet:

 

 

Pizzabunn ingredienser:

200 g revet mozzarella  

3 ts philadelphiaost

1 ts salt

1 egg

2 dl mandelmel

 

Fyll ingredienser:

Hakkede tomater på boks / ketchup uten tilsatt sukker

Pepperonipølser

Sort oliven

Rød paprika

Provencekrydder

Ost

 

 

Ha mozzarella og philadelphia i en kjele og rør mens ostene smelter sammen til flytende form. Rør egg og salt raskt inn i ostemassen, før du tilsetter mandelmel like kjapt. Fordel utover bakepapir på stekebrett.

Stryk over et lag med tomatketchup eller hakkede tomater på boks, fordel pepperoni, opphakket paprika og oliven, før du strør over ost og krydder.

 

Ajoli og bernaise på bildet over er lavt innen karbo, og jeg har kjøpt dem i Sverige. Ikke sponset.

 

Stekes i 10 minutter (kanskje litt xtra) på 200°

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg