Cellulitter? Dette fungerer virkelig, og det er GRATIS!

 

 

CELLULITTER. Et grusomt ord, ikke sant? Særlig for oss mødre nærmere halveis enn fjortis.

Dette er ikke bare gratis; du vil også spare penger på det. 

Jeg liker den milde måten å holde kroppen sunn på, og er ikke noen fan av kostbare kremer og 2good2betrue-mirakelkurer. Kroppspress er jeg heller ikke særlig glad i, og respekten for unge lesere er i behold: tommel opp for kurver og former.

Dette er kun et sunnt og godt råd, der jeg kan fortelle om hvordan min livsstil gir meg en bivirkning i form av mindre småcelluliter på lårene. Jeg er inn i 4. måned med denne livsstilen, og grunnen er at jeg forsøker å unngå å få diabetes. Jeg er ille utsatt for å få det, siden jeg hadde svangerskapsdiabetes for 2 år siden.

 

Jeg kan ikke skrive særlig om de dyre kremene, pillene og markedsmagien, siden jeg ikke aner om dette fungerer. Men dette med å fikse det innenfra, det kan jeg skrive om. 

Jeg begynte å leve avholds fra alkohol, nesten sukkerfritt og glutenfritt fra om med 5.januar. allerede for 2 år siden bestemte jeg meg for å ta grep da det hadde gått et par år etter tiden med svangerskapsdiabetes. Jeg hadde mye kunnskap fra det svangerskapet om hvordan jeg holdt blodsukkeret stabilt, og jeg begynte å sette meg inn i hvordan jeg kunne inspireres av lavkarbo. Det har vært viktig for meg å gjøre dette på min måte. Denne livsstilen skal vare resten av livet, så jeg unner meg frukt i ny og ne (noe jeg ikke kunne da jeg hadde svangerskapsdiabetes), spiser sukkerfri sjokolade som jo gir litt blodsukkerstigning med sine søtninger som slutter på ol. Ris, potet, pasta og gluten er det sjelden jeg unner meg. Men jeg holder åpent for utskeielser. Det skal være en livsstil, ikke fanatisme. Jeg skriver “nesten sukkerfritt” fordi jeg regner med tilsatt sukker i enkelte matvarer. Så lenge karbohydrater som regel er under 7, og unntaket  fra regelen er omkring 30, er det bra nok.

Jeg har ikke rørt sukkertøy, godterier, potetgull eller alkohol på snart 4 mnd. Gluten kun en gang. 

 

Nå ser jeg det samme som for to år siden; cellulitene på lårene minker betraktelig. Kun noen striper er igjen, og det ser helt annerledes ut enn det gjorde for et halvår siden.

Å spise mye ost, fløte, egg, kjøtt, grønnsaker, frø og avokado vil ikke gjøre deg spinkel og tynn, men slank, sterk og sunn. 

Å leve alkoholfritt vil ikke gi deg særlig mye forståelse fra omverden, men du vil høste frukter mentalt og kroppslig som vil gjøre det verdifullt å teste ut for noen måneder. 

 

Det er billigere enn kremene, mer spennende ann alle de dyre drinkene, du vil få råd til å gå ut oftere fordi du drikker bare vann og koffein, og du kan legge igjen i butikken alle de kostbare superpillene som lover deg trollgull som slank kropp og cellulitfrie lår. Hvorfor ikke prøve å sette sammen et sunnt kosthold uten sukker, alkohol, gluten og stivelse? Du kan fortsatt spise søtt; som tagatesse i krem med bær og en dært rømme, eller sukkertøy med søtning i (Les nederst i innlegget om Christina, som tipset meg om den luftige bærkremen. Rømme makes the air!) 

 

Du trenger ikke å leve på lavkarbo 100%, eller bli fanatiker. Det handler om å innse at alt sukkeret og all stivelsen vi dytter i oss nå, langtfra er naturlig for oss å i utgangspunktet ha for hånden. Oldefaren din hadde ikke en appelsin i kjøkkenbenkskålen hvis han ville ha noe søtt, ei helĺer en pose Toro gryterett. Nå skal det være sagt, at jeg unner meg en pose Toro iblant. En appelsin også. Det er fortsatt lite sukker og stivelse jeg får i meg i forhold til før.

 

Heldigvis har jeg en god venninne som er helt rå på å utvikle superoppskrifter på sunn namnam. Hun har levd på lavkarbo i over et år, og er genial på å smake seg fram til akkurat det smaksløkene til en sunn tassi vil ha. Hun har ikke sponset meg; dette er en ærliganbefaling; dama burde drevet en restaurant. 

Prøv Christina’s oppskrifter her:  http://m.meglerfru1.blogg.no/

 

Du vil finne ut at du ikke ofrer noe, men heller beriker livet ditt, ved å kutte ut alt du tror du trenger.

Vi lar oss ikke lure, hva, folkens? Vi fikser det på den ekte måten, i form av hva vi spiser og drikker. Vi bruker hue og putter inn i det akkurat hva vi vet er bra for kropp og sinn, foran å bruke en formue på potetgull, trollgull og tull 😉 Ikke sant, unge piker? The real is for you to heal – the bull is the shit who’ll never be a hit!

 

Ps: Jeg er IKKE naken på bildet; det er bare et par baklår 🙄

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg