Lærer dere i Moskéen at jeg er ape eller gris?


 

 

Hun var muslim før. Så kom hun til Sverige og endret retning. Mona Walter er nå sterkt troende kristen, og sendte nylig et direktesendt foredrag på sin facebookside (Sjekk ut det her:  https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1922447028026879&id=100007848008318 )

I den anledning gjør jeg meg et  par tanker, i det jeg endelig skjønner hvorfor mange muhammedanske barn og voksne omkring meg i dagliglivet ikke hilser, men tvert imot studerer meg og ser rart på meg. Ja, noen ganger har det også gått over til noe svært sårende. Som den tidligere naboen fra Kongo som kjeftet på meg fordi jeg hadde en rosebusk i blomsterbedet mitt, og ville ha meg til å plante den inne. For der skulle han sparke ball med sønnen sin, og ga blaffen i at hagemøblene mine ble ødelagt. Selv om blomsterbedet allerede var der da han kom flyttende. Eller som da jeg ringte politiet fordi han dundret illsint på ytterdøra mi mens min lille baby lå og sov på soverommet mitt. Da var jeg ikke lite redd.

 

Respekten? Where did it go? Men aha! Nå forstår jeg! For dersom det er sant som Mona Walter sier, at de lærer muhammedanske barn og voksne i Moskéer i Sverige at kristne og jøder er aper og griser, da kanskje de lærer dem det samme i moskéer her i Norge?

 

Men da vil jeg gjerne vite om jeg er gris, eller om jeg er ape. For her i norden spiser man griser, så da vil jeg helst være ape altså! Full av energi og bråkete. Sprettende hit og dit i en fart; en ape vil jeg være rather than a pig! 

Selv om en gris smaker deilig, ruller seg intellegent i gjørma heller enn i sin egen drit, og aldri svetter, ja så er det altså ape jeg helst vil være. 

Man må forstå at man her til lands har vokst opp med særdeles sterke talenter innen selvironi. Særlig dersom man hadde en far fra Vesterålen som rett som det var slapp en fjert og skyldte på meg. Da jeg sa det var han, sa han foran alle: “Jo men det e jo det æ si: skyld på mæ, vi veit jo alle at det va dæ. Mohaha!” 

(Sånn sett heller jeg kanskje mer mot gris…?)

Nå skjønner jeg mer av barndomsvitsen om norsken, dansken, svensken og den grisen i hula. Der var aldri grisen som kom tuslende ut da svensken prompa. Han var blitt omgjort til gris.

 

Så kommer vi til neste påstand. At vi kristne og jøder ikke bare er apegriser, men også verdiløse. Yeah right. DER er jeg ikke helt enig altså, for her i norden rakk forfedre og nåtidsmødre å bygge opp one hell of a formue med verdier slik at man kan få komme og bo her, samt bli beskyttet her. Sånn at vi kan dele med dem som ikke kunne leve i hjemlandet sitt, men måtte komme hit til oss. Så helt verdiløse er vi jo ikke.

 

Jeg har forresten hjerteverdier også. Prøver å ha respekt, blant annet. Tilogmed ovenfor det faktum at muhammedanere velger å følge lovene profet Muhammad, født år 570, bekallet av Allah år 610 og omtalt i Koranen 20 år etter sin død, fant opp. Selv om den religiøse, politiske lederen gikk foran for stridigheter, og selv om han mente jøder og kristne var verdiløse, og måtte drepes, så respekterer jeg at dette må respekteres, fordi loven forteller meg hva som er lov og hva som slettes ikke er lov. At jeg skal oppføre meg bra i mangfoldet. Demokratiet vi har bygd opp står stødig. Jeg forventer selvfølgelig at det tilbake respekteres av vi i norden feirer at Jesus ble født med å spise ribbe, hans gjenoppstandelse; med påskeegg og bacon, og at når sommeren kommer så griller vi koteletter så svinosen står av oss, og fetter renner. Vi kler oss dessuten i så små klær vi vil. Jeg forventer også at mine homofile venner respekteres. Selvfølgelig.

 

Jeg tør ikke tenke på hva som hadde skjedd dersom det var jeg som påstod at enkelte andre mennesker var dyr, og at de var verdiløse. Jeg mener ikke dyr er verdiløse heller, forresten. Ikke mennesker heller. Her i norden bestreber vi et likeverdig menneskesyn, og dyrebeskyttelse.

I det landet jeg vokste opp i, får jeg nå sure blikk og blir bedt om å kle på meg midt på heteste sommeren. “Er det ikke kaldt …eeeh..?” Mumammedanere himler med øynene og lar være å hilse. Jeg får instruksjoner i at jeg ikke bør spise svinekjøtt, og barna deres roper og hoier seg når hundeeiere går tur med hundene sine 5 meter unna. Hunder som blir vettskremte og begynner å bjeffe, for så å måtte forholde seg til enda høyere, livredde barnehyl og rop.

 

Javisst. Vi nordmenn er en gjeng med aper og griser, det må jeg bare innrømme. Vi er deilige, og til å spise opp. Vi svetter relativt lite på vinteren, og vi er energiske og klare til å jobbe slik at dette velferdssamfunnet dere har kommet til, skal gå på skinner for alle som en. Vi stresser fra tretopp til tretopp, dvs jobb til jobb, for å sørge for at fellespotten er stor nok til å kunne deles med dere som kommer hit gjennom Svinesund til Apeland. Tilogmed mange av oss uføre forsøker så godt vi kan å kome oss opp på tretoppene igjen. 

Nei dette stinker hva?

Ja søttan faderullan teisan ta, som dette stinker: at aper og griser har greid å lage peace on earth, og et helt fungerende lovverk som beskytter alle statsborgere med rettsystemer styrt av apegrisene selv. En del av verden som FUNKER; det er det selvfølgelig apegriser som har klart å stelle i stand. Vil du værra med så heng på!

 

Det stinker muffins, men bare skyld på meg 🙂 Kom gjerne med rasismekortet, for som ape er jeg vant til å bli stemplet bare det piper i meg. Men nå er det altså slik, at apekatten jeg, har rukket å bli venner med folk fra mange nasjoner, så noen rasist er jeg ikke. Jeg som alle solesegpåstrandafanatikere digger gyldenbrun hud, og elsker spennende mennesker fra eksotiske strøk. Hurra for forskjellige raser: heia mangfodet! Jeg digger å danse med min venninne fra Cuba, og prate med min kompis fra Afganistan. 

Og så var det nå snakk om det faktum at det florerer info på internett om hva muhammedanere kaller kristne og jøder; ikke hva noen av oss som har ønsket dem velkommen hit, kaller dem. Vi kaller dem velkommen hit, her kan du trygt leve og bo.

 

For alt jeg vet kan det hende at det er feil info jeg fikk på den sendingen fra Mona? At dere ikke tror jeg er en verdiløs sparegris av en apeskratt? Og så akkurat nå som jeg hadde vent meg til å være en high tech modern monkeywoman dirtypig…

 

Vi grises og apes, folkens: PEACE! 🐒🐖

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg