Alle kvinner reiser seg: please stand up!


 

Det er dagen din, kvinne, og medsøsteren din ser deg. Ser deg når du gråter. Ser deg når du smiler. Jeg ser deg når du danser i badekaret der dusjen din er. Føler med deg når du tryner så det synger, og ler med deg når du reiser deg. 

 

Jeg ser deg i det du entrer møtelokalet for å gi jernet innen politikken. Freser sammen med deg når hersketeknikkene hagler mot deg, og fryder meg sammen med deg når du hersker tilbake, som den dronninga du er. Aldri la noen gjøre deg til et objekt. Aldri la dem kjøre deg fast. Fres på, kvinne!

Jeg ser deg.

 

Hei du. Du som ligger på gulvet blodig og skadet. Jeg ser at du rister, og jeg merker at du er i ferd med å gi opp. Du skulle løpt til legevakta, men du makter ikke. For iblant funker ikke hjernen som den skal, og alle tankene har knust til små biter. 

 

Reis deg kvinne. Bruk gjerne tid, men reis deg. Det kommer ikke alltid til å være et stort sår inni deg. Det vil gro.

 

Jeg ser deg når du løper ut av døra og smiler om kapp med sola, i det du lykkelig ser tilbake på en brukket fortid. Som ikke lenger plager deg. Kvinne så glad, på vei for å møte vennene sine. Kvinne så sterk. Jeg ser deg. Heier på deg. Ler med deg, og fryder meg sammen med deg. Framgangen i det hele er en joyride du ikke er vant til. Så le! Kom igjen og le høyt!

 

Jeg ser du bærer på skatten i magen din. Kjenner hormonene dine herje, og dagene snegle seg hurtig forbi. Åh kvinne, jeg gråter med deg, hvis du ikke får holde rundt den lille kroppen, men må si farvel før du fikk si hei. Barna i himmelen har sin egen gråt. Mamma du, mamma for alltid. Uansett. Gråt. Gråt det ut.

 

Jeg kjenner kjærligheten din, kvinne, og jeg kjenner sorgen din. Hver dag er en kamp for å vise at du ikke er det lille objektet brettet ut over et blad. Du er så mye mer enn hva man får presset inn i størrelse A4. Ikke en ting, men et sterkt menneske som kan tråkke på slike blader, og vise hva en kvinne er i stand til å gjøre. Fordi hun vil, ikke fordi hun må.

 

Jeg ser du er syk, kvinne. Det er så mye å takle for tiden, men styrken din jager alle vonde tanker bort, og du holder ut. Jeg digger deg. Du er rå. You rock; keep on, be strong! Gråt, ras, be, but be strong!

 

Du er en ukjent. Dronning. Prinsesse. Bostedsløs. Min venninne. Du er min søster. Min svigerinne. Du er en stødig dame som jobber for det offentlige, som hjelper meg. Du er min lege, min kollega, min inspirator. Kvinne, hva var livet mitt uten DEG? Jeg takker deg på kvinnedagen din, for alt det sterke som du er.

 

Alle kvinner reiser seg; please stand up! Power er i ditt hjerte, so heal it.

 

Kvinne, glem aldri den power du besitter, og bruk den for alt den er verdt. Mange av oss kaller dette for det sterke kjønn. Det kjønn som lager liv og bærer heavy. Be proud, go loud: YOU ROCK!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg