Når en idiot driter seg ut og skylder på deg

 

 

 

Kanskje har du som meg, vokst opp med uttrykket som handler om å gjøre seg ut i buksa si og skylde på andre? “Ola Nordmann du Ola Nordmann, du er ikke grei, du tissa i buksa og skylda på meg..” You know. Vi lærte tidlig at det er viktig å ta ansvar selv hvis vi hadde vært uheldige; eller rett og slett hadde gjort det med vilje.

 

Du kanskje også har opplevd mye motgang, og har muligens også valgt å reise deg opp fra det gang på gang? Børstet av støv, innta rollen som bad ass tøffing, og kommet deg videre? Livet er tøft, så du velger å være tøffere, ikke sant?

Let’s face the fact; etter hvert som livet går, havner du i situasjoner der det beste er hvis du tar ansvar. Men du kommer til å møte mennesker som hater å ta ansvar for sine egne handlinger. Du vet, den lille idioten som ikke bare har tissa seg ut, men bæsja i buksa så det stinker. Så peker han på deg og sier: “Det vakke meg; det var h*n!”

 

That’s what denne teksten handler om. Jeg har nemlig tenkt å skrive et lite brev til den rette eieren av skitlukta, her og nå:

 

Kjære feigfis

Jada, jeg kjenner stanken av dine handlinger helt hit, og det er ikke helt bra. Jeg skjønner at du ikke tør å innrømme at du har driti deg ut. Forstår at det er ekkelt og ydmykende å innrømme hvor feil valg du tok gang på gang. Du tok ikke tegnene på alvor, men gjorde det du ikke burde. Fordi du visste du kunne spille skuespill til syvende og sist, og skylde på alt som har med alle andre å gjøre. 

Jeg forstår.

Men jeg kan ikke forstå til jeg stuper heller. Det danske uttrykket “brænd i helvetet, eller velg at selv være en satan”, handler nok mer om å stå opp for seg selv enn å virkelig være en bitchete djevel.

Du skjønner, denne gangen kommer jeg ikke til å smile forståelsesfullt og ta på meg skylden for dine bedritne og falske handlinger. Nei, denne gangen godtar jeg ikke engang skitlukta di, og jeg forlanger at du går inn til deg selv og renvasker møkka di sjøl. Jeg er ferdig med å feie for døra di, og jeg er ferdig med å vaske bort bivirkningene av de såkalte uhellene dine.

 

Du har skyldt på så mangt hittil, for å rettferdiggjøre løgn og fanteri. Du har presset frem tårer lagt av kroko og dille, samt latt som om du kan krysse alle grenser, siden du selv mener du er et stakkars lite offer.

Og så passer det deg så bra, at jeg framstår som den tøffingen jeg er. For folk som ikke kjenner meg tror lettere på løgnen om at jeg er ei slem bitch dersom jeg står oppreist og viser styrke, ikke sant? Hun virker så tøff og sterk at. Intet rosasøtt preg over den dama, nei hun må være psycho ass.

Hørt om psykopaten som diagnotiserer andre “med psykopatiske trekk, straks noen disagrees”? 

 

Vel guess what: denne gangen kommer du ingen vei med stanken du sprer om meg. Nå er det faktisk på tide at du tar på deg pampers til du greier å slutte å skylde på alle andre ved dine egne såkalte uhell. Du skjønner, slike uhell gjør vi alle. Men de klokeste av oss tør å stå for det selv, og ta de lærerrike nederlagene ved å aldri peke på alle andre rundt oss i desperasjon. Du vet, frykten for å tråkke litt feil, den bør du ha lært å håndtere by the ages of ages. Det heter: Å stå for, og ta ansvar for, sine egne handlinger. Enkelt og greit simple as that. It goes global.

Du skal vite at mange har sagt til meg at de trodde på deg. At de tenkte din æreskrenkning av meg var basert på sannhet. Det var inntil de ble kjent med meg. 

 

Nei. Du har ikke rett til å tråkke på andre bare fordi du “sliter” og “handler i tåke”. Nei, det er ikke greit å kalle det kjærlighetssorg, når det i virkeligheten var du som dumpet henne, og gladelig kjørte på videre; akkurat da hun trengte deg som mest. Nei, du har ikke lov å påstå til andre at hun var utro, bare fordi du er paranoid. Nei, det heter ikke “tabber”, men selvvalgte handlinger. Nei, det er ikke ok å lyve hver dag bare for å slippe å face faces. Nei, det er absolutt ingen som kommer til å tro deg til slutt, fordi den skitlukta di begynner å kunne kjennes igjen på den stramme lukta, og folk flykter unna slike vibber.

For det er ikke modent å male falske bilder. Slikt stinker.

 

Du er sleip som kroko og våt som dille. Vant til dulle dalle dille, og puter sydd langt oppunder armer så høyt hevet at de alltid er klar for dine egne dramaskrik. Ansvar for ditt er du allergisk mot, og du skal vite at jeg takler både kroko og dille. Men at du driver og gjør ut deg i buksa di, og skylder på meg…

…DET er ikke greit nei 😂

 

Du leser forbipolene med trøkk på i og nest siste e 😉

Følg meg på snap: forbipolene

facebookpage: forbipolene 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg