Jeg skal vedde på at du uttaler bloggtittelen min feil 😉

 

Jeg vet det så godt, men jeg har bare latt det være. 95 % av mine lesere uttaler min bloggtittel feil. Og det er jo ikke så rart, men min egen feil: “Forbi polene” satt sammen i et ord, blir “forbi polene” sant? 

Vel, nei. Ikke i dette tilfellet. 

Bloggtittelen forbipolene er satt sammen av min diagnose, og mitt navn. 

Bipolar er altså diagnosen min. Tenk deg at du sier “bipolar”. Du sier det med trøkk på i og fall i a, som i bìpolár, ikke med de manglende tonefallene i “forbi polene”.

 

I denne diagnosen handler det om at sinnet går forbi polene ved sykdomsperioder. Forbi pol glad blir mani, mens forbi pol trist blir depresjon. Bipolar er det nye navnet for “Manisk depressiv”.

 

…så legger du til slutten av mitt navn “Helene”. 

forBIPO + lene blir altså ikke uttalt “forbi polene”, men “forBIpolene” som du uttaler bipolar og slutten av navnet Helene.

 

God helg fra forpììpolene, som forresten skal på en sånn dateliknende greie i kveld 😎 Wish me luck 😉

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg