Utkledd som nonne, husket hun plutselig at hun hadde glemt å handle på polet

 

Har du noensinne sett ei nonne inne på vinmonopolet? 

Jeg vet at noen av dere har 😉

 

For å skrive denne historien, som faktisk er sann, må jeg sette på noe 90tallsmusikk på ørene, drikke trippelkaffe og smile meg gjennom teksten. Equador! Freak me! 

Dere har tidligere fått hilst på min venninne “Iben”. Hvis du ikke fikk med deg historien om da hun syklet rundt i Amster på matjakt, kan du lese det her: 

http://m.forbipolene.blogg.no/1480363126_28112016.html

 

“Iben” er en aldeles super cool venninne av meg, som jeg digger å tilbringe tid med. Hun har alltid en god historie på lur, og vi kan snakke om alt. Har jeg ubesvart fra klokka to på natta, ja da er det Iben som har ringt. På ungdomsskolen i nittimidti drev vi og så opp til hverandre, men det skulle gå noen år før vi ble kjent for real. Hva livet var uten Iben? Sad I tell ya; horrible 😉

Da jeg hadde henta gogutten i barnehagen i går; møtte jeg Iben utenfor huset vårt. Må bare innrømme at jeg jublet inni meg da; et kaffebesøk av den dama betyr ekte latter og glede. Som vanlig hadde hun et minne å fortelle om fra sin fargerike fortid. Og heldige meg får lov å gjenfortelle den til dere; here we go yo:

 

NONNE-IBEN

 

Stedet er Stjørdal by, og vi skrur tiden tilbake noen år. Pappan til Iben fyller et eller annet år, og slektevenner og slekt er invitert på selskap. Iben har lenge grublet på en ting; nemlig at faren en gang uttalte at “ei nonne, det hi æ værtfaill aldri hatt besøk tå..” 

Dette syntes Iben virkelig var “for gæli” (for ille), så nå hadde hun gått til innkjøp av et nonnekostyme. Pappa skulle få akkurat det han måtte ha ønsket seg i årevis: besøk av ei nonne!

-“Det var en varm sommerdag, og svetten sildret. Jeg satt i bilen og gliste, med solbriller på. Gledet meg til å overraske han pappa. Men så kom jeg på: faen! Farsken å! Jeg hadde jo glemt å kjøpe yndlingscognacen til pappa, og nå satt jeg der inni bilen min som ei anna nonne, mens andre bilister tutet og hilste. Det fikk briste eller bære; pappa måtte få cognacen sin altså!”

Hun parkerte som et svin, og tråkket ut av bilen som ei stressa nonne, før hun småløp inn i byens kjøpesenter “Torgkvartalet”, for å prøve å presse hele handelen innen et “torgkvarter”.

Solbriller, svett panne, langt hår og flagrende nonneklær: hvis du så dette en gang i tiden, inne på Stjørdal’s shoppingkvartal, da var det nok Iben du fikk øye på. Men hvis du skulle kjøpe alkohyler til helga, da så du kanskje dette også:

Iben flagret inn på polet, og lokaliserte kjapt pappa’s yndlingscognac, og grep tak i den. Hun glapp taket og holdt på å miste flaska, men greide faktisk å redde den med en innertier ala venstre. Der og da stoppet hele vinmonopolet i beste handletid og glodde. Det de så var altså ei stressa nonne som barskt greide å redde cognacflaska si med en sjanglete fasade.

Da hun kom til køa foran kassa, var hun glad hun hadde solbriller på seg. Så skjedde det.

-“Alle tre i køa foran meg stilte seg til siden, og gestet hender i tegn til meg; liksom: gå før oss du, nonne.” Så jeg fikk snike i køa fordi jeg var nonne! Steike, jeg vurderer å bruke den nonnedrakta flere ganger! Det svære korset hang så uskyldig på brystkassa mi, og jeg kunne visst like greit vært innom kondomeriet med det samme..”

Og hvem vet. Kanskje vi planlegger videoblogging, Iben og jeg. Værtfall leker vi oss med idéen. Da kan den nonnedrakta komme svært godt med, sånn i tilfelle vi får lyst til å gjøre alvoret av farskestrekene vi fantaserer om å skjule i kamera og sånnt…

 

Hva synes du om det? Kunne du tenkt deg jevnlige video oppdateringer her inne på forbipolene.blogg.no , der Iben og jeg dramatiserer alle våre skjulte kamera-ideer? Let me know 😉

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg