“Se! Jeg har større popper enn deg!!”

 

Han hopper rundt i vannet og synger: “Åååptimist! Jeg vet da går BRAA A A til sist..   ååååptimist!” Så peker han på brystkassa si og sier: Se! Helene! Jeg har større popper enn deg hahaa!”

Vi svømmer rundt i det deilige vannet, min kompis og jeg. Nyter heten som har lagt seg over byen vår. Så rusler vi på land igjen.

På’n igjen!

“ÅÅÅÅååptimist, jeg vet det går braa til sist, …ååååptimist!”

No affence, Jahn Teigen, men når min kompis fra Afganistan har fått sangen din på hjernen, i sin iver etter å lære seg mest mulig om landet vårt, må jeg nok peile ham inn på Terje, Åge og DDE-gutta…

 

 

Vi nyter utsikten og prater om tulleting. Barnefri. Sol og sommer. En eneste kveld med en god venn, der jeg kan bade og bare være meg. Nyte godværet. Gi blaffen i former og kurver, og kle seg halvnaken selv om man kanskje hører bedre hjemme i Marilyn Monroe’s tid. Whatever.

 

 

Venner er rikdom. Skatter. Gull. Diamanter. 
 

 

Og jeg er så heldig å ha mange av dem. Venner med rastafletter. Med blondt hår. Med sort hår. Med rødt hår. Med blått hår. Med hijab. Uten hijab. Med BH. Uten BH. Med hippiestil. Uten hippiestil. Freaks. Normals. Abnormals. (Er vi ikke alle “abnormals” by the way?) Venner som liker rock. Venner som liker gammaldans. Tykke venner. Tynne venner. Late venner. Spreke venner. Bleke venner. Brune venner. Glade venner. Triste. Sinte. Deppa. Fornøyde… Forskjellige venner. U name it. I name it. We name it.

 

 

Slike samtaler, på stranda med venner du setter pris på, det er bedre enn SPA. Kremt, jeg har jo ikke vært på SPA enda, så den har jeg ikke peil på… Bedre enn all luksus. Bedre enn alt penger kan kjøpe. En real latterkrampe på stranda kan du jaggu ikke kjøpe i noen fisefin butikk nei..

 


 

Vi reiser oss for å gå hjem til kompisen min og spise noe digg. 

Da hører jeg det igjen: “Ååååååptimist! Jeg vet det går braaaa…..” 

-“Neiii! Stopp! Nok Jahn nåååh!” Nærmest roper jeg.

Jeg finner frem til Tysland’s “Heile livet for dæ”. Det er som balsam for ørene, og jeg gauler med for å riktig smøre det inn. Jeg stopper folk vi går forbi og spør om de vet hvem det er vi hører. De svarer: “Tysland!” “Derre e’n Terje ja haha” Og jeg forteller kompisen min at “alle” i det landet her vet hvem han er.

Så er det tid for “Eldorado” med Åge.

“…en 14 år gammel gutt, fra Herat i Afganistan…” sier Åge midt i låta. Da våkner kompisen min. “Herat? Sa han Herat?”

Jeg bekrefter det, og får høre hvor vakkert det er i Herat. Nå blir han ivrig. Så finner han frem en artist på Spotify som kommer fra Herat. Jeg screenshoota det, for det må jeg jo vise dere. Dere kan se det under her.

Så nå sitter jeg her i kåken til kompisen min. Han lager noe digg og spise, og det er på’n igjen:

“ÅÅÅÅPTIMIST, Helene, jeg vet det går bra til sist” 

Jeg finner ut at trikset er å lære ham neste setning. 

…goes like this now: “…SO LENGE jeg LEEEVER her, er jeg en ååptimisssst!!”

Kos dere, it’s hot i Trøndelag, og jeg har en kompis med større popper enn meg! Hellyeah! 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Hehe, du må nok lære opp kompisen din i trønderske sanger i stedet ja!
      Og, hvis det er deg det er bilde av må jeg si du ser bra ut…
      Ha en fin sommer!

    2. Kenneth: Nemmen tusen takk for komplimentet. Noen må jo fronte oss Monroes med hips og andre former også vettu hehe. Ja han kompisen min må nok utsettes litt mer for Rompa mi og Eldorado ….altså låtene. Den så jeg ikke før etterpå haha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg