Casa Kaos BLOGGKURS! 😃😄😀 (Obs Oslo! Bondetøs ankommer by’n!)

 

Når en ekte freak of nature, fra mamma og pappa’s kott med 70’talls-brunefløyelsslengbukser, fra Trøndelag, skal ut og fly med noe så un-natural som et airplane, …da tar tilogmed HUN seg et glass rødvin! Pingledingla som ikke drikker vin lenger, men bare svak cider, sitter her på O’learys og nipper rødt. For hvem vet om hun noensinne lander igjen, hulk..

Han er snart to, min minste lille, og det er på tide å klippe enda en liten bit av den tykke navlestrengen. Mens han er godt ivaretatt her i Trøndelag, fyker denne mamman til Oslo en snartur. I’ll be back tomorrow babyboy.

Og hva skal freak of bondelandet gjøre nede i Oslo på et døgn? Vel, noe megacoolt! Jeg skal på Casakaos’ Marte Frimand-Anda’s bloggkurs om nøyaktig 8 timer! Hellyeah! 

Dere kjenner meg, jeg gir meg aldri. Vil jeg noe, så gjør jeg det.

Who run MY world? ME!

Men dette hadde ikke gått an dersom jeg ikke var omgitt av verdens snilleste mamma, min supermor Eva that is, cooleste familyn, og den aller beste superpappan i hele verden til gutta mine. Vil jeg utvikle forbipolene, setter ikke dem noen stopper for det. Tvert imot så sparker de meg i ræva og roper GO FOR IT! Her, lån disse spenna noen uker, hit med Even, jeg tar meg av ham; du vet han tåler det godt, NOW GO!

….og vips så satt jeg på Flytoget gitt..

Det er nesten flaut å si det, men jeg tror jeg har en usynlig hjelper som stod inne på O’Learys og brølte : “JA SÅ “GO” DAA!”

For jeg hadde så god tid, jeg. Så god tid. At jeg godt kunne blogge litt ved det rødvinsglasset. Titta på klokka: “11 minutter over. Og flyet går 20 mimutter over..  BLOND sa du??” Da jeg, som i utgangspunktet hadde så god tid, løp mot gaten, stod det “Gate closed”. 

“Helene? Er det du?”

-“Ja vi har henne her. Har funnet henne. Helene Dalland er på vei inn i flyet”

To ungdommer fra Verdal, ei jente ved vinduet, der jeg egentlig skulle sitte, og en gutt, rusler akkurat nå omkring på Gardemoen og ler av den helteite blonde kjemperare dama de satt ved siden av på flyet. 

Jeg satte mobilen på flymodus og så frem til å seile opp fra Værnes flyplass til Silence av Dj Tiesto. Men jeg glemte å koble øredingsene til telefonen, så i et par altfor lange sekunder spilte jeg for alle sammen. 

Innimellom låtene prøvde jeg å snakke litt med ungdommene. De skulle til Stortinget.

-“Oi så braa” sa jeg.

-“Neh. Det e itj bra nei. Det e dumt. Politikeran bryr sæ bærre om Oslo dem. Itj om Værdarn”

Kanskje fordi Værdarn er full av lottolillionærer. Åh ntåh..

Jeg fikk høre om pappan til gutten.

“Hainn e dummast menneske i hele verdn!” Sa gutten, og begynte å fortelle:

“Da vi skoill på skohandel, sa n pappa: “Ja, hi du nå sko hain hen gutn kain gå ti?”

Jeg ventet på fortsettelsen. Gløttet på ungdommen. Men han satt og lo og slo seg på låret.

That’s it? Kan ikke vi travle stressa voksne som har alt å tenke på fra regninger til jobb og skokjøp, få lov til å si en setning litt snålt før vi er for brødhuer å regne? Dømt til Dum og enda mer superdummere av ekspertpanelet på ungdomsskolen? Yeah, mennee… sa du takk for skoene som pappa hadde vært smart nok til å jobbe for, og snill nok til å gidde å kjøpe til deg midt i stressatankene? Ikke det? 

Nå er nå iallefall JEG på vei til Casakaos bloggkurs for å bli enda smartere! Puh, takk og pris for DET! Motivers som et eneste stort kurslys, og klar som et egg for et døgn i Oslo 😉 

Hilsen freak of countrynature i by’n!

 

 

 

12 kommentarer
    1. Det er ei til som skal, Unni fra Magiskliv.blogg.no og vi skal møtes på Oslo S kl tre så om du har lyst å møte noen andre fra blogg.no så har du muligheten idag 🙂

    2. Det var veldig synd Helene, at du fikk vite om dette litt for seint! Hadde vært koselig å hatt med deg på middag også. Men det var veldig koselig å prate med deg på kurset, og gleder meg til å følge bloggen din. <3 Klem

    3. Hei d va vældi trivele å sitti neme dæ hæm fra oslo. Tusen takk fer æn fantastisk tur. E itj mang våksna som hadda tatt tia t å snakka me ungdommen❤️

    4. Fredrik nessemo: Neimen Fredrik, så trivelig altså. Dere var jo bare fabelaktig hyggelige, både du og Jacob. For en humor! Selvfølgelig vil man prate med sånne gøyale ungdommer som dere. Litt misunnelig på han læreren deres altså, for jeg mistenker at han har det kjempemorsomt på jobb. Hils klassen i morgen og si sorry for den dårlige “jeg lata som om jeg var synsk”-humoren

    5. Den gutn du snakka me: Neimen huffda, håper du så humoren i det. Synes du var en morsom og trivelig gutt, jeg. Men han pappan din, han ække dum vettu, bare litt hverdagsstressa hehe. You’ll see when you get there

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg