Dette har jeg EGENTLIG gjort denne uka

 

Jeg er av den kontrollerte handlelistetypen som nesten aldri faller for impulskjøp. Rett og slett fordi jeg er lykkelig, og er ikke avhengig av å måtte skaffe meg lykke gjennom materielle goder.

Så denne uken har jeg planlagt en stund. En interiør og vårshining kind of uke, med både innkjøp, vasking og rydding. Av 3 etager sådan. 

Warning: skryte klappe seg på skuldra-innlegg som bare fy…!
 

Vi starter tirsdag med aksjon “redd loftet”. Loftet er et eneste stort kombi av soverom og walk in garderobe. Jeg hadde sett meg lei av den døde eføyen i det ene hjørnet, klesrot og manglende skapplass til meg selv, så nå fikk Even sin seng duge som lekegrind for en stund, mens jeg ryddet, sorterte, vasket og skiftet på sengene, samtidig som jeg hele tiden hadde vaskemaskina gående nede i kjelleren.

Og slik ble resultatet:

 


 

Jeg laget en suite for oss der oppe, yeah u name it altså..

 

 

Vi kosa oss den ettermiddagen, med boklesing i mammasenga og lek i Even’s nye lekerom.
 

 

Onsdag: Nå var det klart for neste steg: Innkjøp av sommerklær til barna, månedens sminke, hudpleie, hårpleie, pyntegjenstander og mat. 

 

 

Vi trillet ned til togstasjonen. Der fant Even seg en dame ved navn Malin som han fikk flirte med.

 

 

Så suste vi innover til Trondheim. Sjekk Even sin togstil..

 

Tenk å være så liten at man kan sitte på disken i butikken og bare dekke halvparten av den disken…

Vi har ikke tid til å ta særlig mange bilder når vi koser oss i byen vi to, men her er vi iallefall på vei hjem igjen. Vi lekte sisten inne på Trondheim stasjon, og Even hvinte av fryd.

 


 

Så var vi kommet til torsdag. Da var det på tide å ta med seg godt humør, og komme seg til Ikea. Vi ble med min mor Eva, dere vet: superbestemora.

 


 

Jeg handlet store planter, kopper og bestikk til Even, veggklistremerker og kunstige blomster. Blant annet.

 

 

Even er den perfekte shoppingpartner.


 

Jepp, nå har minsten fått seg lenestol til stua og småmøbler til rommet sitt oppe. Denne supermora har skrudd det sammen, som jeg også skrudde sammen de to hvite sengene til barna. Jeg gleder meg også til å skru sammen et skuffesystem til garderoben som jeg fikk i gave av min mor. Handy mammy!

 

 

Veggklistremerkene gjorde seg aldeles ypperlig på trappeveggene, jeg digger dem.

Nå er det altså fredag, og begge barna er i Hommelvik fram til i kveld, da kommer de hjem.

Jeg har jogga en tur til sentrum, rocka yndlingsskogen min med villt tempo jogg, og løpt opp til lykketoppen igjen. Styrketreninga er unnagjort i stua, og det er på tide å finne badekaret.

Nå er det faktisk HELG! Have a nice one 😉
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg