Blanding av sorg og ekstase

Jeg går inn i den neste timen med en blanding av dyp sorg og den største ekstase. Jeg hadde aldri drømt om at denne dagen noensinne skulle komme. 

Håpet, ønsket og bedt, har jeg. Men aldri drømt om at denne dagen skulle gå i oppfyllelse.

Jeg synger høyt og danser. Rett og slett. For jeg kjenner dette ….nærværet.. 

Oppgaven er stor, og fylt med respekt. Reisen jeg nå skal få være med på, drar jeg ut på med sterk æresfølelse i brystkassa. 

Tenk at jeg får… Tenk at de lar meg være med….

Mennesker jeg har tenkt på i 25 år…

Gråten sitter i halsen og øynene er våte. Jeg har pynta meg i dag. Har kaffe og kaker klar, og Klump i magen.

Kjære deg. Jeg vet det nå. At du er med oss. Du har overbevist meg. Og jeg lover deg, gutten, at nå er jeg klar. 

Madonna, Metallica og Pink, beklager… Å møte dere alle på en gang hadde ikke vært i nærheten av så stort for meg, som å møte dem jeg får treffe i dag. 

Dagen er stor. 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg