Blogg-cv. Presenterer: forbìpolene

 

 

 

Velkommen til presentasjon av forbipolene, bloggen som jeg trykker tett inntil mitt bryst. Jeg er en skribent, en freak, en storyteller, ei jåle og en poet. En såkalt ekte skrivenerd, er hva jeg er, og denne bloggen funker nok mer som et slags magasin enn en blogg.

Forbipolene har vært innom 4.plass på blogg.no-listen, og hadde da 18554 lesere det døgnet. Siden har bloggen hatt på det meste 27500 lesere i døgnet, og jeg som skribent er selvfølgelig glad i mine lesere. Noe av det essensielle i bloggen er historiene fra real life, skrevet på min egen originale måte. Det er dem jeg brenner for å nå ut med. Jeg startet forbipolene for å lagre mine egne historier fra en tøff fortid med diagnose bipolar 1, og hadde ingen utsikter mot en bloggtilværelse. Jeg begynte sjenert å blogge mens jeg trøstet meg med at ingen kom til å lese det jeg skrev, i juni 2015. Etter å ha skrevet mine egne historier, begynte jeg å skrive andre sine opplevelser fra fortid og fjerne horisonter; hvilket ble en genial måte for meg å få klødd tilbake på skrivekløa på. For å nå ut med alvor, synes jeg man må pakke det inn i humor! Jeg får god hjelp av komikere, artister og TVfjes fra kjendisNorge med dette.

Jeg begynner med “innpakningspapiret” først. Altså de muntre innleggene leserene får som “belønning” for at de makter å lese alle de heavy historiene fra real life. Jeg kommer tilbake til disse nedest i denne cv’en. Jeg pakker alvor inn i humor for at både leserene og jeg skal kjenne på en viss balanse. Samt at disse kjendisene støtter de tøffingene som jeg får skrive om, ved å titte frem her inne og hilse på.

Altså først, den muntre blogginnpakningen:

 * Ramm og Tørnquist

Thomas og Harald

Nummis og Rønnis

Den uparodierte Nils Gunnar Lie

* Plumbo: http://m.forbipolene.blogg.no/1494951333_hoppet_til_kys_med_plumbo_tok_bilder_av_det_hele.html

 

En ekte skrive-entusiast skrive også tekster: 

*Helene’s låtskriving

 

…og jeg redigerer bloggbildene på min egen måte:

 

 


 

 

Så, noen få eksempel på de alvorligst pregede innleggene:

Den åpne kista, en sann historie om mobbing

 * Samling: På rømmen i Stockholms gater

*Himmelens snilleste, stilleste ungdom

Våren 2016 fant jeg endelig familien til John Ivar; gutten som jeg hadde hørt så mye om. En ung sjel som satte sine spor over Stjørdal i 1990, da han ikke makter mer av mobbingen, men tok sitt eget liv. Her er hans historie, fra den korte tiden han fikk leve. Hvil i fred Johnnis💙: http://m.forbipolene.blogg.no/1456400700_25022016.html

Lokalavisa skrev om bloggen høsten 2015:

 

 


 

Jeg har også skrevet litt frilans for den samme lokalavisa. Bladet.no

 

 

Og når jeg vil noe, gir jeg meg aldri. Må jeg mase i 2 mnd for å få 5 minutter med Metallica eller 3 med Beyoncé, vel så kommer jeg til å gjøre det da. Alle pressefolk hadde “Presse” på sin stol da Thomas og Harald spilte inn Senkveld Live fra Stjørdal. Unntatt forbipolene, hun hadde:

 

 

Ved kreative ideer hva angår alle slags morsomme eller mer alvorlige samarbeid,

Send meg en mld på tlf 45274651 eller mail på [email protected]

Så tastes vi, prates vi og samarbeides vi 😉 

Lønna mi er tilfredsstillelsen i å få skrive. Det er det jeg er her for; å skrive.

Hilsen Helene Dalland bak forbipolene.blogg.no

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg