10 greier du ikke visste om meg

1. Jeg legger med vilje ikke alltid sammen klærne på hyller og i skap. Så lenge jumprene omkring er brettet, synes jeg det må balanseres med litt knøvla rot innimellom.

2. Noe av det mest ugly jeg ser, er nisser og generell julepynt i februar, mars, april ….og hele veien fram til november. Jeg fant en nisse fremme på kjøkkenbenken da jeg shina kåken etter guttene sovnet i går kveld, og merket at jeg nærmest tilla den en gang i desember så søte nissekallen, personlighet, idet jeg kjente jeg ble “sint på han”…

3. Jeg ble ledd av, av to fjortiser i går. Inne på Stjørdals nye kulturhus Kimen, har vi et splitter nytt bibliotek. Jeg skulle sitte og skrive på en reportasje på en liten forhøyning av studieplasser der. Plutselig la jeg merke til to gutter på ca 15 år som satt oppe i den åpne 2.etg. De så på meg og lo. Jeg stirret tilbake og lo tilbake. Da sa han ene: “Unnskyld, jeg bare..” og så hørte jeg ikke resten. De ble stille en stund. Jeg skrev og lyttet til Spotify. Da jeg titter opp, hadde de latterkrampe. Jeg tok av meg headsettet, og da laget han ene ungdommen en sånn pipelyd, mens han pekte på meg og styret på. Jeg ble oppriktig interessert i hva som var så gøy. Ville le litt, jeg også. Var ikke sint i det hele tatt. Så dere fjortiser, sorry hvis dere trodde jeg var sinna da jeg løp opp den lange trappa opp til dere, for dere var borte da jeg kom frem. Ville jo bare spørre hva som var så gøy, ikke skremme vannet av dere..

4. Jeg har en barnelampe fra Ikea til taklampe i stua. Og kunne ikke brydd meg mindre om hva folk mener om det. 

5. Jeg ber hver dag, og er innimellom innom kirka i sentrum for å sette meg ned og be takkebønn. Samtidig tror jeg Jesus gikk på vannet fordi det hadde frosset til is, og at Gud er energi vi alle er en del av.

6. Jeg har en egen evne til å glemme at folk som har vært kjipe mot meg, eksisterer. Det er en praktisk evne å ha.

7. Kondomeriet er en nær venn av meg, og jeg kunne glatt levd komplett uten noen som helst slags partner resten av livet. Jeg er ikke engang gira på å ha med noen hjem fra byen.

8. Jeg skal herved avsløre hvem som er min nærmeste og aller beste knuppelupp venn. Jeg, er min aller beste venn. De andre vennene mine, kaller jeg nære venner. Bestevennen min, det er jeg det. Jeg er supersnill med meg selv, og passer alltid på at jeg har det ypperlig.

9. Jeg blir kalt hønemamma, og irriterer meg grønn over å bli sammenlikna med ei forbanna høne. Jeg som mamma er så mye mer enn kakkel og egglegging. Jeg er ei omsorgsfull, konsekvent, bestemt og dyktig mor, en supermamma. Ikke ei ….høne 😐 ! Det er gravide som er hønemødre. De ruger de. Jeg, jeg ruger for søren ikke lenger…

10. Jeg har bestemt meg for å forbli singel, fordi jeg alltid er superlykkelig uten sånn derre mongamisk kjærest. Er for mye mas med det gitt. Ikke er det aktuelt å være en av 4 koner heller. 4 ektemenn? Nope. De har mansen innimellom de og vettu..  Jeg forsøkte inntil nå nylig, haha altså ikke 4 av dem. Det var 7. Neida. 1.  Men så kjenner jeg at energinivået mitt er på topp nå som jeg har vært noen dager singel. Det må være noe rart med meg, for jeg funker ikke som andre. Får ikke sånn derre “kjærlighetssorg” jeg. Kan ikke komme på at jeg noengang har blitt annet enn positivt preget av sånne “brudd”. 

 Og en bonus: 11: …jeg synes egentlig sånne “så og så mange ting du ikke vet om: MEG!” er døll møll superkrøll. Men det minner meg litt om de herlige skoledagbøkene vi hadde på nittitallet, så det er ikke helt krøll heller. Før het det skoledagbok. Theese days: blågg@blågg.blågg…

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg