Sophie Elise, denne er til deg 💚💛💙💜

Hvem i alle dager innbilte alle disse voksne folka opp gjennom årene at det var ok å nettmobbe ei dyktig jente som deg?

Hvem banket inn i de hjernevaskede, lettpåvirkelige hodene der ute, at siden du er pen, var det ok å forsøke å hamre deg og dine meninger ned?

Drea Kay ga meg bladet Det Nye. I går var det på tide å lese reportasjen om deg. Det gjorde meg både trist og forbanna, og jeg kjenner at jeg støtter deg fullt ut.

For det finnes vel ingen andre her til lands som har blitt så misforstått og nettmobbet som du, gjør det vel?

Jeg leser, at til og med enkelte i slekten din ikke greide å stå opp for deg. Du vet, mangfold er det riktige å lære våre barn. Men, nei, feigheten lenge råde..

Ja og så viser det seg at det ikke er lov til å interessere seg for flere ting heller. Du kan ikke like å pynte deg, samtidig som du kjemper for miljøvern, hva?

Folkens! Skjerpings! Hva slags headpain er det dere lider av?? Så dere kan ikke interessere dere for både golf, jakt og fiske samtidig? Liker du å spille golf, er du da for fisefin for jakt og fiske?

Du ler, og så piper du: “Neiiii, seff!”

Men for søren, det er da DET SAMME DET VEL! 

Dere mobbere der ute, har dere ikke lagt merke til Sophie Elise’s gode hjerte? Uegoismen hennes? Og den genuine og originalt velutviklede måten hun skriver på??

Vet du hva, Sophie Elise? Jeg tror ikke de greier å se dine kvaliteter. Rett og slett fordi de ikke er velutviklet nok, hverken sosialt, mentalt eller empatisk sett.

De evner ikke å se at bloggen din ikke er en rosablogg, men en journalistisk sett genial og informasjonsrik blogg.

De sitter på ei berghylle der nede og greier ikke å SE DEG der oppe på toppen. 

Tenk at du er så sterk at du greide å stå i slikt ondskapsfullt og sjalu haggel, dag ut og dag inn, år ut og år inn.. 

At du ikke ga opp. Der er jeg så glad for. 

Jeg lå to plasser under deg her om dagen. Og jeg vet ikke om jeg har så lyst til å noensinne ligge på 1.plass. 

For der, helt på toppen, der står ei tøff ung jente oppreist, så innmari velfortjent. Og jeg fryder meg stort ovenfor nett-trollene dine; at den fine alven du ruler der oppe.

Jeg unner deg suksess. Og vi er mange, mange som gjør det, skal du vite.

For noen år siden ble jeg skikkelig trist på dine vegne. Jeg leste et innlegg der du skrev om hvordan du mislikte deg selv, og hvor lei deg du var.

Jeg bare måtte skrive til deg. Vet ikke om det nådde fram, men jeg tryglet deg om at du måtte være så snill å bli glad i deg selv, og ikke bry deg om de slemme.

Det gleder meg enormt å se at du sakte men sikkert reiser deg. Og du, du er så flinke til å synge..

Jeg skal nok hilse fra blogger Drea Karlsen. Hun også snakker varmt om deg. Veldig mange gjør det. Og hører vi annet, forsvarer vi deg og den nydelige, fargerike bloggen din.

You rock, rock, rock!

Stå stødig. Hold fokus. 

Du er en nydelig alv, og alver kan fly.

De er bare troll, og troll sitter fast i skauen.

…dessuten sprekker de i det lyset som skinner av deg.

 💜💛💚💙😇  Alle hjerter til DEG, fra meg, og mange med meg 😇💙💚💛💜

6 kommentarer
    1. SÅ enig – hatten av! Jeg har ikke lest reportasjen i Det Nye ennå, men jeg kan ikke si meg mer enig. Jeg skrev forresten et innlegg om Sophie Elise tidligere før jul i forbindelse med netthets og den forferdelige journalisten som uten grunnlag og noen som helst konstruktivitet hatet på henne. Jeg er så glad på Sophies vegne, ingen fortjener fremgang og lykke som hun gjør! Hun har vunnet. Og det unner vi henne <3 Flott innlegg!

    2. Akkurat det samme som jeg har tenkt og “irritert” meg over i lang tid! Stakkars flotte og sterke jenta. Hun fortjener virkelig ikke all den dritten hun får. Sophie er faktisk ei veldig smart og oppegående menneske. Selv om man har tatt plastisk kirurgi så går det faktisk an. Mange som tydeligvis ikke tror det…
      Men, jeg er ganske sikker på at vi er mange som tenker det samme, og som liker Sophie. Det er bare de (få) som ikke liker henne som stikker seg ut med all den dritten de klarer å spy ut.
      Bra skrevet, Helene 🙂

    3. Jeg leste en reportasje om Sophie Elise for en drøy måneds tid tilbake og jeg ble oppriktig lei meg på hennes vegne.
      Hun måtte presisere to ganger (sikkert flere, men det ble vel ikke tatt med?) at “Jeg er ikke dum, jeg bare ser sånn ut.”
      Det er så ufattelig synd at hun i det hele tatt må presisere det for hun er jo ikke dum, er hun?
      Hun VAR en rosablogger, og JA hun tjener penger på å skrive.
      Da tenker jeg – Er ikke det egentlig helt OK å tjene penger når man ligger på toppen og blir hetset så sinnsykt mye som hun? Utseende, hverdagssysler, hva HUN velger personlig å gjøre med sin egen kropp og listen går videre. Virker jo som at folk ikke får sove om natten fordi hun har operert noe på kroppen eller satt på nytt hår, herregud.
      Måten hun fremstår på den dagen i dag er helt fantastisk med tanke på hennes innlegg om flyktninger, uteliggere, miljøet m.m. Alle lærer ja, og wow, rett etter hun skrev om palmeoljen så skulle alle presisere at hun brukte sminke som ikke sto til hennes meninger rundt miljøet. Kan man seriøst vite ALT her i verden? Hva hvis man er i ferd med å endre seg og vokse som menneske? Og hvis det ikke var så jævlig viktig det hun skrev, hvorfor tok Freia handling? Hvorfor er det merket UTEN PALMEOLJE på enkelte pakker? Hun tar debatten!
      Jeg har mange venninner som støtter dyrenes rettigheter, men noe enkelte av de ikke tenker over er at MAC sin sminke for eksempel er testet på dyr. Og de bruker MAC sminke. Da tenker jeg at alle mennesker kan gjøre feil og når de får vite det, så kommer de nok til å skifte sminke omgående. Det sier vel sitt?
      Sophie Elise er ingen superhelt, men et MENNESKE som også kan være nedstemt og sårbar.
      Det sitter voksne mennesker å sexhetser henne, og det skal liksom være greit? NEI. NEI. NEI!
      Sophie Elise, jeg håper du leser innlegget til Helene. Du vet det sikkert selv, men du har en stor påvirkningskraft.
      Tenk på den nye generasjonen som er på sosiale medier, leser blogger m.m. De blir faktisk mer miljøbevisste og får inspirasjon til å gjøre det du gjør – (les; det du blogger om rundt å hjelpe andre m.m.)
      Ikke nok med det, men jeg er med i en facebook gruppe som heter “Sminke-elskere” der du også er medlem, Sophie. Og jeg ser nokså ofte at medlemmer tagger deg for å vite hva du eventuelt brukte av produkter på et bilde. Du svarer jo! Og du er imøtekommende! Du kunne hatt holdninger som “Herregud, gidder ikke svare folk som er helt ordinære fordi jeg er zuper kjendiz lism” Men nei, det har du ikke!
      Når jeg var rundt 12-13, så tenkte jeg ikke i det hele tatt på miljø og politikk. Tenk dere hvordan denne generasjonen da blir?
      Mer bevisste og samfunnsengasjerte. (!!!!!)
      For ja, det går an å være pen og slite psykisk om det er tilfellet for mange jenter og gutter der ute.
      Og da går det for faen i meg å være miljøbevisst og ha utseendet med seg også som Sophie Elise.
      Ferdig snakka.
      Takk for jobben du gjør og at du bruker tiden til viktige ting som bør engasjere samfunnet!
      Du vinner ikke priser uten grunn eller taler rett etter Erna Solberg fordi du er dum som et brød vettu.
      Fuck the trolls! You go girl!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg