My sweet home: style bildedryss!

Jeg fortsetter å åpne dørene til hjemmet vårt her oppe på Lykketoppen, og viser nå fram den forbipolene stuggu. Sist var det soverommet, nå er det altså stua mi som skal til pers.

I følge folk som kjenner meg, forteller dette hjemmet alt om meg. De sier de kan lese på veggene hvem som bor her. Min egen style, hellyeah, og det er så absolutt ikke en kostbar stil. Jeg vet godt hva jeg liker, og jeg setter nøye sammen alt jeg selv mener passer ihop.

 

Den ene tella mi her, synger på siste verset sitt, ser det ut til. Jeg var så “smart” å sette den og alle de andre trærne mine ute ved bassenget sommeren i fjor. Skulle lage syden jeg da vettu.. De tålte ikke sola, stakkar. Det var vel på den tiden jeg ble blond, når jeg tenker etter..

Jeg elsker planter og trær, og har en viss grønn avhengighet. En sunn grønn avhengighet, sådan. Ikke den verste måten å være grønn på dette..

 

Plantasjen, Ikea, Indiska, Søstrene  Grene og jeg, er litt av en gjeng. 

Kjøkken til venstre, og gang til høyre. Men viktigst: Mathias sin mamma er glad i deg-kalender, som jeg skal sende med pappan denne uka her. Så kan han åpne en ny gave fra meg hver morgen, og huske at mamma er glad i seg..

 

Fargerikt, sier de. Jeg ser egne mønster i farger og fasonger, og mener sort smijern er Guds gave til sånne som meg. Det er ikke slikt at jeg slenger sammen alle mulige slags mønster og farger. Jeg er egentlig mer kresen enn man skulle tro. Og jeg kjøper gjerne gjenbruk. Loppis og Fretex er jey! 

 

Fugler og elefanter fra Indiska gjør hverdagen min gladere 🙂

 


Affeksjonsverdi på høyt nivå: Maleri malt av min far Hans Dalland. Han malte dette, og mange mange flere nydelige malerier etter at han fikk sitt 3.slag, hvilket medførte afasi og lam høyrearm. Respekt, pappa. May you R.I.P. 💙


Dette maleriet er spraylakkert av en vakker sjel ved navn Marte Handraniel Aasen. Sjekk henne ut. Hun har mange flere nydelige verk å by på. Jeg kjøpte dette forsommeren 2009, med stor mage og spent sinn. Ventet min første baby, og gikk ukjente tider i møte. De sier Marte’s malerier helbreder. Det skal man nok ikke se bort ifra, så fine som de er å se på. 

Så langt har vi altså kommet hva angår stua her oppe på Lykketoppen. Men jeg er langt fra ferdig, og gleder meg til å dekorere mer med planter, trær og stæsj. Og jeg mener at en ekte, kreativ stil, aldri koster særlig mye penger. Fordi man finner gull over alt, både brukt og nytt. 

2 kommentarer
    1. Koselige bilder snuppa!’ Ser spennende ut:) mye som fanger oppmerksomheten, på en god måte! Mange flotte ting som man blir glad av å se på! Og bildene- nydelige! God natt og sov godt 🙂

    2. Anonym: Nemmen smileytakk altså.. Jeg er veldig glad i stilen min. Den er så original at den ikke kan kopieres 100 %, og når det meste av stæsjet mitt er på plass, føler jeg at jeg bor i et hippiepalass. Det neste som skal pakkes ut er dukkehus og minislott hehe..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg