Vandrende baby, og hytte under trappa…

Kjære gutten min

Du ligger der på rommet og sover. I den lille babysenga di, ved den store mammasenga. Slik du gjør hver kveld. Sånn som du har gjort hver natt hele dette første året ditt. Du er så snill. I morgen kommer du til å vekke meg med skravling og smil, blid og glad, klar for dagen. Ready for life.

Storebror kommer i overimorgen, og mamma har rydda bort alle flytte-pappeskene under trappa i 1.etg. Slik jeg lovte han. Så han får bygd seg en hytte der. Han er så stolt av deg, vet du. Verdens aller beste storebror. Dere aner ikke at mamma må holde igjen masse tårer hver gang jeg får se den rørende søskenkjærligheten deres.

Tenk, nå går du..  Du GÅR! Du er ikke baby lenger, gutten min. Du er en stor gutt, som rusler rundt her og klamrer deg til mammas legger innimellom. Søker trygghet. Vil ha nærheten du en gang lå som et lite frø i, og vokste. Nå vokser du rett foran øynene mine. Og jeg vil bare holde deg tett inntil meg, bære deg og øse kjærlighet over deg.

Jeg forklarer storebror at mamma’s bukser har to lommer. At mammas kropp har to armer. At det er plass til dere begge her hos meg. For du og jeg, lille venn, vi vet at mamma er like glad i dere begge. At storebror må ha litt ekstra med klemmer og oppmerksomhet, og litt sånn derre overraskelsesgaver noen ganger. To ekstra Donald-historier. En stund alene med mamma mens lillebror sover. Avtaler som holdes. Tre ord på snei, jeg er glad i deg. Storebror har gått lenge og langt han, og behøver et fang å sette den 6 år gamle rumpa si nedpå foran barneTV iblant. 

Denne bugnende rikdommen det er å være mamman til to sånne herlige guttunger. Jeg får lyst til å fortelle hele verden hvor snille og gode dere er altså… Er så kry. Altfor stolt. 

Ja tenk, nå går dere begge to. To søte snille små hjerter rusler inn i fremtiden, hånd i hånd.

Og mamma lover å gjøre alt jeg kan for at den fremtiden skal bli trygg og god. Jeg kan ikke love dere at verden blir til et behagelig paradis. Men jeg lover dere grenseløs kjærlighet og en beskyttende favn.

I love you so much altså, boys 💚👐👐💙

Nattaklemmer fra mamma 😚😚

 

 

3 kommentarer
    1. Rørende OG hjertevarmende innlegg! Et mors kjærlighet for sine barn er så sterk og betingelsesløs! Nydelig skrevet! Ååååå… Nå fikk jeg lyst å gå å kysse mine to gutter 😉 ha en god kveld:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg