Shopping, Greenpeace og restaurant BABY!

Lista er skrevet, for uten handleliste kan vi like godt holde oss hjemme. Jeg triller deg de to kilokoseligemetrene ned til sentrum og dropper musikken på ørene. For du er våken nå, og det skal pludres. Følelsene buldrer i mammahjertet mitt, og vi babler i vei du og jeg. Shopping og tåteflaske, yeah det er digg det. 

Vært flinke lenge vi nå baby. Bare laga hjemmelaga babymiddager sunne som fy. På tide å slå seg løs, eller hur? Vi lar der stå til og bestiller potetmos og p ø l s e  til deg for aller første gang. Etterpå fatter jeg ikke hvorfor jeg bestilte plankestek til meg. For; tid til å spise, jeg? Nei det var lenge siden det. Nøyaktig 9 måneder siden det hehe…

Etter å ha matet deg, gitt deg vann, skiftet på deg og satt deg tibake i vogna (for etter maten er du trøtt), kan jeg skynde meg å lesse i meg litt biff. Men nei. Den saken er ikke biff. Ja nei for du er ikke trøtt lell. Du er utålmodig og vil  trrrrille, mamma, trilleeee!

For ikke å nevne at du syntes det tok altfor lang tid å vente på maten gitt. Så du ropte og smelte. Kjefta på babyspråk så kokken sikkert hørte det inne på kjøkkenet. Og vi andre i restauranten lo og var enig med deg…  Så. Jeg putter resten av tab xtraflaska i vogna og hører etter sjefen min som vanlig: trrrrilleeeeer i en sabla fart ut av den restauranten og en halv biff i et hav av saus..

Digger deg, baby, haha du er kulere enn kul. Du er action!

På vei ut av Torgkvartalet mot Rema, møter vi Simen fra Greenpeace. Han har mye å fortelle, og siden Even vil trilleee, sier Simen at om jeg vil kan han bli med å gå et stykke mens han forteller. Og han forteller og snakker og prater. Jeg lytter og nikker, smiler, oier og surlepper.

For han han mange bra poeng. Jeg får høre om oljeboring og oljesøl i Arktis. Om H&M og Nestle som har skjerpa seg med palmeoljen, regnskogen, landsbyer jeg ikke visste om som får skitna til drikkevannet sitt for at jeg skal kunne kjøpe billige forgiftede klær barna mine og jeg kan bli alvorlig syke av….

 Selvfølgelig har du meg der, Simen, klart jeg støtter dere. Barna våre skal vokse opp her. Dessuten, du nevnte at mange vil tie dere stille. Få dere til å hysje, ikke fortelle oss i publikum sannheten…

Simen og teamet er på turne gjennom Norges langstrakte land i disse tider og forteller sannheter som absolutt er av viktig karakter. Har du tid så lytt, er du snill. Hva skulle vi gjort uten Greenpeace og co her på denne planeten? 

Vel hjemme var der først babymatings og nattestell, etter en tur innom naboMona.

 

Sånn ser det ut på kjøkkenbordet når Helene har fulgt handlelista si med verdens snilleste gladeste baby i vogna. Ja du ser riktig Mathias, der ligger en splitter ny fotball oppi fruktskåla!?!  I alle dager.. Og har mamma kjøpt seg sånn derre moderne voksentegneblokk, tynntusjer med fargeblyanter tell?  (Funker mot sånn mammastress sikkert det har jeg hørt…) Og hvetegress, spirulina, chiafrø, glutenfriprodukter og sukkerfritt godteri? Ja det har a gitt.. 

Nå skal det fargelegges på moderne vis, mens jeg gleder meg til i morgen. For da skal Even og jeg på nye eventyr. Vi skal til Trondheim og møte bloggeren Drea Karlsen. Please sjekk ut den tøffe bloggen hennes, Drea Kay:   dreakarlsen.com   Du vil ikke angre ☺

Tenk jeg stod nettopp og kjefta på musikkanalen Trace urban på tv’n, og sa strengt: “Vær så snillaaa!” før jeg skyndte meg å trøkke av. For her skal fargelegges i deilig stillhet for meg som for alle som nærmer seg “førtiårskrise”! Men først litt Drea Kay blogglesing 😉

Ha en amazing kveld, it’s friday, friday that is! Hilsen 35 år men mer som 60 i kveld 😉

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg