En sterk mening om fitnessjentene!

Fitnessjentene våre

Mine blogglesere vet hva jeg mener om gullgruven trening. Hva jeg føler trening gjør med kropp og sinn. Trening endrer liv, helbreder og mediterer sinnet.

Mer og mer utbrer seg en sport ala trend her til lands. Fitness for damer. Tøffe, sterke ladies som er helt rå på styrke og utholdenhet. Dyktige innen kosthold som en kan bli. De tør å vise styrke, og hiver seg uti tabuland. 

Men hvor er medsøstrenes fokus? Joda, på dette: Fy fy, atte går an, hvem tror du atte du eeeER?

Ja jeg leste tilogmed et blogginlegg der bloggerdama skrev rett ut at hun “synes det er stygt” når damer har musker på det viset. Akkurat som om Northug er så himla vakker i det han spurter rød og hesblesende inn over målstreken. 

Jeg ser ikke ut når jeg trener. Og gidamei assa, jeg lukter ikke godt heller. .

Jada masa, jeg skjønner, I hear you: atte dem trener ikke akkurat innspurt der dem står på scenen og viser hva dem har oppnådd av muskler og mye mer som jeg ikke har peiling på. Og poenget ditt er? At du er kul dersom du netthetser dem og mobber dem pgr av kroppen deres?

Se deg tilbake jente! Se tilbake på mormor’s ungdomstid. Hva enn ei dame gjorde som “kun menn gjorde”, fikk alle til å gispe og oie seg. Jeg så en film fra reality om da damer i England måtte kjempe for likelønn på 60/70tallet. Damer som kjempet for å gjøre det menn gjorde: tjene en viss samme type sum penger. De kunne det, damene. Det var mulig å tjene like mye som menn. Derfor ville de det. Of course…

En annen ting som rent faktamessig er mulig, er å trene opp musklene våre som menn.

Hva? Hva sutrer du om? …åååja, hehe, du trodde vi damer var født uten muskler? Aa jeg skjønner. Trodde det var plastikk eller noe, du da? At bare mannfolka var født med slike? Kremt… 

Det er helt ok at du mener og synser at muskler er stygt på damer. Det som ikke er ok er at du bruker opp tiden du heller burde bruke til å ta like godt vare på kroppen din som dem du burde bli inspirert av, på å faktisk tro at din mening om stygt kontra fint, har noen betydning 

For vi må jo innse det. Disse jentene hadde tatt deg i håndbak så det hadde dundret. De hadd løpt milevis lengre enn deg. De har et renset system som gjør at hjernen deres er på det smarteste. De er kvikke, veltrente og spretne i kroppen.

Plager det deg? 

Hva om menn kritiserte Northug på en slik primitiv måte: “…ååååh assa! Petter eeeeER så stygg i det han suser i mål..  og han er litt for tynn assa, burde hatt 20 cm ekstra rundt midja JAFFAL!”

Hverken Petter eller fitnessjentene trener for å være vakre, søte og yndige slik at det behager akkurat deg. Like lite som du sitter der og gumler og junker for å være sexy for DEM. 

La oss nå slutte å for enhver pris forsøke å bremse damer med suksess. Vi kan synes hverandre er rare, og leve med det. Men vi kan ikke bidra til å skape en verden med nettmobbing av pur misunnelse, og samtidig klø oss i hue over hvorfor barna mobber og mobbes i skolegården. 

Du skal tro at du er noe, fitnessjente, du skal ikke forklare noen noe som helst, og du er original, kul og meget inspirerende!

You go, girl! Hilsen Forbipolene.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg