Nussing strengt forbudt

Kl 06.00 om mårran blir den store smijernsenga mi forvandlet til lekeland. Den er på 1.80×200, så det går helt fint at den plutselig fylles av leker, kravling og latter. Vips så har skolestarterMathias sørget for at alle dyner og puter funker som “gjerde” som rammer inn madrassene, så ikke lille beibi skal falle ut.

Han koser og duller med lillebror, og vil bare ha han for seg selv. Etter hvert bærer det ut i stua, der vi fortsetter morgentrimmen. Jeg bobler over i mammahjertet mitt, og kjenner hvor HELDIG jeg er som får bo sammen med disse fantastiske søte små.

Bare ikke fortell Mathias at jeg kalte han søt nå. Det er forbudt. Han er tøff og kul,  i k k e  søt! Det er visst ganske alvorlig viktig. Like viktig som at han ikke vil ha kliss på kinnet sitt. Nussing strengt forbudt. Og glemmer vi det, blir vi straffet med at han slikker på hendene våres. Fysjom.  Han har et poeng, jeg skal innrømme det. Klisj er klisj, samme hva.Men det ser ikke ut til å gjelde søte nuskete lillebror. Han har VIPbillett til det meste hos storebror, den lille beibigutten.

Tilbake til stua. Etter en stund med gulverull, er det klart for det vi kaller kosestund. Da ser vi tegnefilm og koser oss med frokost. Etter det må vi ha en hvilestund. Og det er nå, faktisk, kl snart halv ni  🙂 Og skal jeg være supermamma for goklompene etterpå, må jeg holde hvilestunda hellig 🙂  God formiddag fra oss oppi lia med det rare i ☺

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg