Service fra en annen verden

Dette er Siv og Hallgeir. Redigert som fy. Det er fordi det er slik det oppleves for meg som kunde å handle hos dem på butikken de jobber på her i Stjørdal. Føles som sol, regnbue og stjerner på en gang.

I forhold til denne hendelsen tidligere i dag: Jeg handlet bittelitt på en annen butikk. I det jeg nærmer meg kassa, skjer dette, som så ofte skjer i enkelte butikker: for hvert skritt jeg tar bak vogna med lille Even i, ser jeg klarere og klarere et flatt, surt ansikt med munnviker som vitner om lite humør og og som minner om nedoverbakker. Jeg sukker inni meg og tenker: “åhuffålellåmegheisann, ei sånn ei ja…”  Så jeg gjør motstand mot nedoverbakkevikene, stråler som ei sol og sier høyt: “HEIII! 🙂 🙂 !!!”   ….munnvikene  hennes rører seg bittelitt, såpass at man undrer på om det kunne vært et lydløst hei. Eller…?  Service, hohei tjohei, så “gøy” å bruke penger hos henne… I det jeg betalte, sa jeg til henne med glimt i øyet: “Hørtes itj ut som du sa hei tilbake da men, hehe..”  Damen som jobber i serviceyrket kunne å snakke uten å smile også, hun sa: “Det bruk itj å høres særlig når æ si hei chø!”

Så, Siv og Hallgeir, aner dere hvor glade vi blir når vi møter dere etter en travel dag, og samme hvor stressa vi er eller hva vi har opplevd av livets oppover og nedoverbakker, så SMILER dere til oss, prater muntert og smitter oss med brede smil for resten av uka. Aner dere det?

Dette er ikke en reklame, så jeg har sladdet bort navneskilt. Dette er et fokus på dere som er som skapt til å jobbe innen service. Dere har skjønt at jobben deres er viktig, og at vi ønsker service og smil for penga. At vi trenger oppoverbakker når livet går i unnabakker. At vi kommer tilbake til smilende fjes, og tar avstand fra sure fjes og fjas… Vi handler heller hos dere, enn hos munnviker i unnabakke. Håper sjefen deres leser dette og ber alle sine ansatte gjøre som dere, og at sjefen forstår hvor mange kunder som handler hos dere pgr av smil og latter 🙂

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg