Ung og avholds …why? WHYY??

Hvorfor jeg er avholds? Les teksten på bildet. Derfor er jeg avholds. Blant annet. Jeg elsker å være sammen med brisne venner, og skåle i kaffe og brus. Ingen jeg kjenner er totalavholds som meg selv. Jeg bryr meg heller ikke om hva andre velger. Her kommer noen av mine avholdsgrunner:

1: Barna mine skal kunne være stolt av mamman sin, og de skal aldri se meg hverken brisen, full eller fyllesyk. Jeg vil være deres sunne forbilde og den trygge stabile mamman de fortjener.

2: aldri mer fyllenerver

3: Alle som kjenner meg, vet at jeg er meget humørfylt og passe oppfinnsomt gal. Dette forsvant nedi ølglass og vinglass den tiden jeg også var fragle på byen, og jeg ble kjedelig og ordløs.

4: Aldri har noen sjekket opp en brisen fragleHelene på byen. Har mine teorier om at også alle ansiktsmuskler forsvant nedi glassene sammen med sunne hemninger…  og iq  ….samt viten om at jeg bare kunne danse edru i aerobicsalen på Spenst…  

5: Jeg har det mer morsomt og sosialt enn noensinne som edru og avholds

6: en god venn av meg døde av alkoholisme.  Han døde i fjor og var den klokeste man kan tenke seg, men mistet seg selv til slutt. Alkoholen skal aldri få meg inni den samme retningen.

7: Joggeturene er lettere enn noensinne!

8: Å gå edru kaffedrikkende ut på byen med gode venner mens Tore får være sammen med lille beibi, er så morsomt og så mye mer givende enn det var før.. Det er en slik tur ut jeg har skrevet om på bildet.

9: Alle rundt meg liker meg bedre klin edru, og de vet at jeg har partyhumør fra jeg våkner om mårran til jeg legger meg om kvelden, samme hvilken dag der er. Livet er en edru fest 🙂

10: Søndagene mine er hellige. De er ikke laget for at jeg skal ligge der og huske bruddstykker av lørdag, og angre med hodet klint inn mot skjelvende hender. Livet mitt er til for å leves. 

……11: …dette passer for MEG, og det passer meg like ypperlig at mine venninner og kompiser koser seg med pilsen sin og skåler vinglass mens jeg blander fløte og litt sukker i kaffen min. Alle er vi noen snedige individer, og det som passer for meg, passer høyst sannsynlig ikke for andre.

14 kommentarer
    1. Så bra at du står fram med dette, for mange trur me “ikkje finst”… Håper du held fram med å vere avholds, viktig at ikkje minst ungdom ser at det faktisk går an å vere vaksen og ikkje drikke! 🙂 Helsing ei anna totalavholds 😉

    2. Jeg er ikke avholds personlig, og jeg vet det er mange som tror at man ikke er noe morsom vist man er avholds, men jeg mener at det er stikk motsatt! Det betyr jo at man faktisk kan ha det like gøy og være like underholdene uansett om man er 100% full eller 100% edru. Så jeg synes du har tatt et gang bra valg, pluss at du slipper å bli fyllesjuk! ^^

    3. missnano: Tusen takk for lang og ærlig kommentar. Ja jeg er visst langtfra kjedelig, ifølge dem som kjenner meg. Vet ikke om jeg er 100% avholds om 18 år, vi får se, men akkurat nå nyter jeg å aldri være fyllesyk og kaffelivet hehe

    4. Gardsfruen: Aah, så bra! Du og jeg burde tatt oss en riv ruskende bra FEST vi to, gardsfruen! Vedder på vi hadde ledd mer enn alle fyllekulene til sammen eller hva tror du? Jeg er med

    5. Jeg er avholds, å jeg er bare 21 år gammel, siste gang jeg drakk alkohol var når jeg var 18 år !
      Jeg kan godt dra på byen med venner, men da drikker jeg bare vann med lime å isbiter!
      Jeg ser ikke vitsen med å drikke seg full å hjelpes løse hver ende helg, å være fyllesjuk å forferdelig på søndagene, å ha fylleangst for å kanskje ikke huske alt fra helgen!
      Jeg holder meg helle til trening å en sunn livsstil 🙂
      Syns det du gjør er kjempe bra <3

    6. Er mange som blir sjokkerte, å lurer på hvorfor jeg ikke drikker alkohol, men det er ganske lett når man har en samboer som må holde seg unna alkohol, så vi hjelper p en måte hverandre 🙂
      Bruker heller pengene på noe jeg har ønsket meg enn på noe som ødelegger kroppen din å som kan få store konsekvenser 🙂

    7. Katharina: Så godt å lese at du gjør det for samboeren din. Samfunnet virker uforståelig til at man holder seg avholds. Som om alle liker å spise akkurat det samme også.. Vel, alkohol er som du skriver, alvorlig mer skadelig, og virkelig ikke til å kødde med. Man kan jo bare kjenne etter dagen derpå..

    8. Ja, ikke sant 🙂
      Men tenk på hva alkohol gjør med deg som person, du er en person når du er edru så er man en annen person når man har alkohol i blodet! å det er så mye negativt med alkohol, i alle fall for de som ikke kan drikke alkohol uten å måtte f.eks slåss/voldtekt/fyllearresten osv, listen er lang, å man kan faktisk få en god del på rullebladet sitt også, å det er noe jeg gjerne helst vil slippe , da jeg gjerne vil kunne dra til U.S.A å besøke onkel,tante osv , å får man noe på rullebladet så er det bra mye man ikke kan gjøre, å det er mange jobber man ikke kan få vist man velger å ødelegge livet sitt!
      Er mange som sier , nei da jeg skal oppføre meg i kveld , skal ikke bli det samme som sist helg, og plutselig havnet man på en snurr å sitter i arresten for natten, eller kanskje ennå lenger !

    9. Katharina: Takk. Jeg har tro på å få ungdommen til å forstå at de mer enn bra nok som de er. Uten alkohol. Og at vi ikke er kjedelige vi som holder oss edrue med jabbekick på kaffe..

    10. Ikke sant , når jeg klarer å ha det gøy uten alkohol siden jeg var 18 så burde de fleste andre klarer det, er bare opp til hver enkelt hva de vil 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg