Vanilje på vift: dama med snusesnuten 👌

Jeg presiserer to ting: dette er ikke ment som reklame, og dette har faktisk skjedd. Jeg finner ikke opp historiene mine, samme hvor rare de er, så kan alle som kjenner meg bekrefte at slike ting som jeg kommer til å fortelle om, faktisk har hendt. Som Kjelle kaller det: Helenes verden. I den verdenen skjer det mye snodig skal jeg si deg. Apropos Kjelle, så vil jeg tro han lever i en sånn slags verden selv. Kanskje jeg kan presentere deg etterhvert, Kjelle? (Nei det er ikke en darling. Er ikke laga for darlings) Uansett: back to the case: Vanilje på vift!

Dette hendte i en småtravel hverdag, her på Stjørdal, for noen uker siden. Jeg har ingen bil og lapp, er veldig treg med sånnt. Og vi bor ca 2 km unna Stjørdal sentrum. Så når Mathias, Even og jeg er på shopping, ser det sånn ut: Mathias på sparkesykkel, Even i en presist og smart pakket vogn, med en mamma foran som nøye har skrevet handleliste, og har karter klart i topplokket. Oversikten over butikkløypa er plottet inn før vi setter i gang. Trondheimsrunden med tog og buss hit og dit er både gøy og utfordrende, men jeg har englebarn (stort sett) (bankibordet) , så det går så fint att. Stjørdalsrunden kan være like spennende. 

Denne dagen skulle vi på et kjøpesenter ved navn Torgkvartalet, her i “byen” Stjørdal. Status by. Men mest ei gate. Som på face: status kan være noe annet enn realiteten. Inne på Torgkvartalet så vi sånn ut: Mathias fortsatt på sparkesykkel, Even i bæresele på magen min, jeg svett foran vogna med handlelista i den andre hånda. Jeg hadde på meg vaniljeparfyme, og var en vandrende vanilje med bred last. 

Vi gikk innom brillebutikken i  den ene enden av kjøpesenteret, for at Mathias skulle få se på nye skolestartbriller. Hyggelig herlig serviceinnstilt dame der gitt. Alle som har vært på Torgkvartalet vet at du går et lite stykke forbi en del butikker og noen kafeer, før du når bort til bokhandelen. Der stod vi, etter å ha vært innom netcom butikken og så krysset over til gullsmedbutikken.

Der stod vi altså, husker ikke hvorfor. Men jeg husker den hyggelige herlige brillebutikkdama som plutselig dukket opp i synsfeltet, der hun smilte og kavet litt med armene og pekte hit og dit, mens hun snuste opp i været med nesa, idet hun sa: “Der e dåkk ja! Dåkk har vært på netcom butikken, og så har dåkk gått dit (hun pekte mot gullsmedbutikken),  og her e dåkk altså! KÅSS PARFYME BRUKE DU? Det dufte altså så deilig :)))? Hun strålte mens hun spurte..  Jeg kunne svart en parfyme til tusen spenn. Men sannheten måtte frem, og jeg gledet meg til å si den: “hehe, kremt, takk, det er vaniljeparfyme til H&M og den koster rundt 40 kr..”  Jeg kunne se hun falt litt, bitteliten, sammen. Ble nok litt overrasket.

Men ikke mer overrasket enn en litt sliten alenemamma på vaniljevift i farta, med et mål: å bli ferdig med handlerunden og komme seg hjem, lage mat, stelle barn, synge, lese, guide dem inn I drømmeland, for så å vaske av både vaniljedufter og makeup 🙂 😉

Tips: undrer du på om parfymen din er god? Gå innom brillebutikken på Torgkvartalet her i “byn”, gå så kjapt videre og se om ei blid og glad dame følger etter…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg