mammas lille dukkehus 😧😲😃😀🙈🙉💖✌👍

Kjære Mathias, når du blir gammel nok til å lese denne bloggen: Nå skal jeg forklare hvorfor mamma plutselig en dag da du var på kanten av 5 år, mer nesten seks, stod i verandadøra og betalte mammaen til jenta på 4 år som følte seg for stor til dette dukkehuset,  penger, og tok med det lille huset inn til oss. Hvorfor jeg kjøpte dette nusselige fine lille huset og plasserte det midt i stua. Kjære Even, når du en dag blir stor nok til å lese dette: Nå skal jeg forklare deg hvorfor du vokste opp med mammas dukkehus med disse to pinnsvinet inni, de søte møblene og den lille keramikk-katten som alltid sov.  

….gutter, det var ikke tull, det var til meg selv jeg kjøpte dukkehuset, av mamman til jenta på fire som mente hun hadde voks fra det for lengst. Jeg fant dukkehuset på kjøpe bytte selge, Stjørdal, på facern, og bydde entusiastisk. Tror der kosta meg 175 kr.  For jeg var elsker å leke med dere, men jeg eeeer så lei av ninjago, chima, pow, wow, monster, babyleketuuut tuuut, dilledillediiill rattata. Sorry.

Den dagen jeg kjøpte dette herlige lille huset, trumpa jeg gjennom min stille lille idé. Og flere enn en idé. Jeg kan sette huset mitt på gulvet, så kan dere parkere bilene deres utafor. Vi kan bygge legohus ved siden av. Vi kan kjøpe flere rare hus i alle slags fasonger OG LAGE EI GATE??? …Vi kan ta med huset utpå plena når sommeren endelig kommer i slutten av august, og LAGE MINIBASSENG VED SIDEN AV? Vi kan tilogmed lage små figurer til huset i cernitleire. Og jeg tror det var pappan deres som nevnte at vi må jo pynte det til jul med lys i vinduene… Jeg elsker å leke med dere søte små herlige vidundermennesker, men dere skjønner: en gang, i 1985 var mamma selv 5 år, og det var på den tiden jeg forelsket meg i alt i miniatyr. Og slik kjærlighet i plast, tre og keramikk, ruster aldri ser dere 😉

Og vet dere hva, mamma er et individ, jeg kan ikke være robot og late som om det er monstre jeg digger å bygge i lego, når det er alvelego jeg drømmer om å bygge. ….Ja vi hadde jo denne praten Mathias, hehe, du gleder deg jo sånn til mamma skal unne seg alvelego. Så skal vi sitte der og bygge; du chima eller ninjago,  jeg alvelego 😉

5 kommentarer
    1. Hehehe, kjæmpebra skreve mamman t mine to gullunga.😊 glæde mæ t hvær gang æ får læst nå nyttpå bloggen din.☺ får mæ t å smil.☺

    2. tore kirkeby: Neimen titteisann superpappa 🙂 Så arti at du like å les det æ skriv 🙂 Da regne æ med at æ får se dine nye kunstverk innen tresløyd rett rundt hjørnet her 🙂 Du kan les mine skriblerier, så kan æ studere kunst 😉 Bra foreldresamarbeid det hehe 🙂

    3. Hehe, ja tænkt æ skulla prøv å få færdig kniven t størstemann når han e t dæ no.☺ alt for ungan vårres.😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg