Det er ikke så lett å være styrtrik, faktisk.

 

Når kontoen bugner og rikdommen renner over; da er det ikke lett å være til. For frykten for å miste det man har, er stor, når man er styrtrik. Så mye misunnelse, og så mange som skulle ønske de hadde hatt det du har. Ikke sant. 

 

Jeg snakker selvfølgelig om kontoen i hjertet mitt. Snakker om rikdommen i de glitrende øynene til mine sønner Mathias og Even. Jeg sier til dem at jeg elsker dem akkurat som de er. Akkurat, akkurat, akkurat som de er. Ingen penger kan kjøpe følelsen av å elske noen så himmelhøyt. Intet bankkort kan handle alle de minuttene jeg får se inn i de vakre øynene deres. 

 

Men så må man forholde seg til den store frykten. Skjer det noe farlig med dem i dag? En ulykke? Et uhell? Man må kjempe for å legge bort de tankene der, og prøve å leve i nuet. 

 

En lørdagskveld med barna og pappan deres, i ei lun og varm stue. Og selv om vi er rimelig blakke, spiser vi både pizza og lasagne, mens vi drikker saft og hjemmelaga brus. Underholdning fra en 8åring og en 3åring er bedre enn noe show du kan kjøpe for penger. 

 

Vi må stenge ute misunnelse og frykt, og prøve så godt vi kan å ikke tenke på det. For det er ikke lett å være så rik som vi er. Det er tvert imot veldig vanskelig, for nei; jeg hadde aldri holdt det ut, dersom det skulle skje dem noe. Jeg er livredd for brann og andre ulykker, og våker over barna mine som en løvemor. 

 

Det bugner over i en mamma’s brystkasse i kveld. I kveld som alle andre kvelder. Kjærligheten sprenger på, og alt jeg kan gjøre er å takke ydmykt, til høyere makter; for nok en dag med verdens største skatterikdommer: to gutter som har stjålet mitt hjerte og tatt all pust fra meg, for evig og alltid.

 

❤😍🌎 Mathias og Even, dere er alt, alt, alt for meg, og jeg kommer aldri aldri til å svikte dere. Dere har gjort meg styrtrik, og alt jeg vil er å klemme dere og gjøre dere trygge. Men jeg kan bare være en mor. Mamma’s klemmer kan ikke gi dere mer enn følelsen av evig trygghet. Vi har bare nåtiden, og den er verdt mer enn noen penger, gull og diamanter noensinne kan måle seg med  🌍😍❤

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg