No fake up 👧👱💇💅💄


 

Til ungdommen. Denne er først og fremst til dere. Jeg skal nå blogge et innlegg om mote, stil og sminke, og jeg kommer til å gjøre det rett fra hjertet.   

La folk gjerne fortelle deg hva du kler. Men la ingen fortelle deg hva du ikke kler. Du kan tone deg inn på akkurat hvilken hårsveis og klesstil du vil. Du kan også lett tone deg inn på den måten du ønsker å sminke deg på. Prøv å plukk ut det du liker innen moten, men følg den ikke slavisk.

Kjenn deg selv og vær tro mot den du ønsker å være. Vil du variere, så gjør det. Bruk din kreativitet, du skylder deg selv å tenke sjæl. Jeg hører dere kler dere mye likt nå til dags, ungdommer… Og jeg hører dere stort sett har samme type hårstil og måte å pynte dere på. Føles det bra? Å fortrenge den gudinnen du er til fordel for en slags “wanna be my friend and her friend, and hers friend too..” ?

Mange sa til meg at jeg aldri burde ha annen hårfarge enn de fine lange sorte lokkene mine. Så ble jeg red head. Jeg lærte dem at det var helt ok at håret mitt skulle være knall rødt den perioden. Folk sa til meg at jeg aldri ville passe til blondt hår, jeg med mine trekk. Så det måtte jeg jo sjekke. Testa ut om det stemte, og dem tok feil. Andre tar stort sett feil om deg skjønner du, og du må vise dem hva som stemmer. For kun du vet. Bare du kjenner deg. 

Jeg er 35 år, og mine venninner ville ropt høyt i forferdelse dersom jeg plutselig kledde, sminket og hårfriserte meg likens som en av dem. Langt verre, at vi alle var tro kopier av hverandre… 

Du er ung. Du er ca 15 år eller deromkring. Da vi var 15 år i 1995 ville det samme skjedd dersom noen prøvde å kopiere noen: ramaskrik.

Torgersen sang oss gjennom 80tallet: “Du må tenke sjæl.. !” På tide å rocke opp den låta kanskje? På tide å rocke opp hele deg på DIN måte, og finne ut hva DU liker? Come on, kid, klore de dongeribuksene, sy på de kule lappene, perl de smykkene, farg eller blek det håret og dra på loppis. Vis dem hvem som bestemmer inni deg, på ditt ytre.

Det DU liker, det er din stil det serru. 50% av verden’s befolkning kommer til å like den, og 50% av dem kommer ikke til å like den. Men ingen av dem kommer til å ha tid til å tenke over om de liker stilen din eller ikke. Iallefall ikke de kule, selvstendige med sin egen stil. De kommer til å være for travelt opptatte med å leve sine spennende liv. De som har tid til å kritisere stilen din er uansett for kjedelige til å gidde å bli videre kjent med. 

“Free your mind, and the rest will follow. Don’t be so shy, and don’t be so shallow!”

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg