En sosial lonerlady 🙅🙆🙇

Jeg suser hit og dit. Bleieskiftarbeiderdama in action, leke med barna, kjøpe inn alt barna trenger og sørge for at alle møter omkring dem huskes og deltas i. Middag med venner og familie her, kaffe med venninneskravvel der, party innimellom, og en real shoppingrunde klemmes inn.

For det er tid for ull, ikke no tull. Barna vokser kjapt, så absolutt ikke bare ull, og det skal slettes heller ikke være noe kvalitetsløst tull. Disse ytterklærne. Hva skal vi ha til middag? Den må ordnes, så barna må aktiviseres mens den fikses. Han minste kan nemlig ikke hjelpe til. Takar liten, lille gråter litt av det, og må trøstes mens maten surres og det knurres …i magan…

Babyboom. “Alle” rundt oss har en deilig liten søt baby. Vi besøker hverandre og koser oss mens våre søte små babyksusser og babykrangler. Og vi voksne ler sånn latter som viser seg å være like ille som lol-youtube-latter, så babyene skvetter til…. Så trilles det vogner, sånne vogner som tåler å skikkelig trilles. For det trilles mye! Emaljunga, jeg, de andre og unga…

Jeg elsker dette. Digger det. Var allerede en meget sosial frøken da jeg selv var baby. Vokste opp med kompiser og venninner, og knyttet nære bånd i bunn og grunn. 

Så det rare er at jeg er en skikkelig loner. Ei dame som kunne reist verden rundt helt alene, og stortrivdes. 

Mitt eget selskap… aaahh det er så godt. Tusle rundt her alene. Glo tv. Bade. Se film. Ikke tenke på om noen hører alle lydene en kropp lager. Le litt av det. Rape ekstra ekstra høyt. Synge falskere enn Herodes, og late som om det er meéget bra. Bable litt med meg selv i det jeg ryddet litt. Ja tilogmed svare meg selv, sånn for å være xtra crazy… Lage en skikkelig grundig senmiddag, bare for å være snill med meg selv, klappe meg selv på skuldra, og være den kompisen jeg trenger.

Jeg er min egen aller beste darling. Ingen er så cool med meg som jeg selv. Ingen gjør så mye damned good for meg, som jeg. 

En shoppingdag i Trondheim by behøver ikke inneholde særlig mye shopping. Bare jeg får rusle rundt der alene, så er jeg mer enn fornøyd. Vasse i høstløv. Trampe i svart snø. Puste inn duftende eksos. Vasse i vårsmelt. Trippe rundt under sommersola… Og bare være alene i folkemengen. 

Ligge i senga mi og lese. Det er luksus det. Alene med meg selv. Og det er nettopp det jeg skal gjøre, etter min late digge alenekveld. 

Baby sover og Mathias er hos pappan sin. Sofaen skal inntas, og jeg skal, når jeg gidder, lage gryterett. Spise den akkurar når det passer meg, meg og bare meg. Dusje leeeeengeeee. Legge meg akkurat når jeg har lyst til. Og våkne opp i morgen, klar for en sosial dag ala babyboom boom boom. 

Hilsen meg, meg sjøl og meg selv 😜

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg