Blogging på min måte 📰📣✒🎶

Kjære lesere.

Dere mine gull,som gidder å lese mine skrivekick, fortjener litt info.

For dere har nok lagt merke til at denne bloggen er annerledes. At jeg innimellom leverer dere særoppgaver og noe jeg kaller bloggertasjer. At jeg forteller sanne historier, både fra min egen fortid og fra andre’s liv. Og at jeg har min egen greie med at jeg skriver mine tekster og dikt på bilder.

Derfor vil jeg informere litt om hvorfor: det bare er sånn. Neida 😄 Joda, det både bare er sånn og finnes grunner til det. 

For det første tenkte jeg et helt år på saken før jeg startet å blogge. Jeg funderte litt på dette med at jeg, som de fleste, forbandt ordet blogg med rosa. Grønne jeg, som til tider er både sort, lilla, orange, gul, rød og indigo..  (er indigo og lilla det samme ? )

Da jeg startet, hadde jeg ingen plan om hva jeg skulle skrive og hvordan, annet enn å gjøre som pappa sa i 1997: “Vær åpen. Fortell dem sannheten.”

Jeg har en annen ro over meg nå som jeg vet at jeg ikke kommer til å ta med meg Stockholmshistorien min og opplevelsene innen electronic konversional threatment, som det så fint heter, i graven når den tid kommer. Elektrosjokk. Jeg følte et ansvar for å fortelle folket om hvordan det kan føles for ei ung jente som akkurat har fylt 18 år, å oppleve alt dette. Og jeg ønsker å bidra til åpenhet mot tabu, som igjen kan føre til endringer i måten vi behandler unge bunnløst fortvilte her til lands. 

Underveis mens jeg har blogget, har jeg gjort det på min egen måte, og formet bloggen min slik bare jeg vil. Bloggertasje betyr en slags reportasje i Helenevisa, min egen lille avis. Der jeg gjør alt som jeg ønsker, med bloggervju som betyr intervju. Jeg lar gjerne andre komme til med gjesteinnlegg etter hvert.

Jeg har hemmelige planer. Det skjer alltid noe snart som får magen min til å krible. Jeg har hittil hatt hemmeligheter som har grunnet ut i bloggervju av Nils Gunnar Lie, Morten Ramm og Einar Tørnquist, skrevet bloggertasjer med varierende innhold og sanne historier om både meg selv og andre.

Og jeg har alltid flere planer og tråder å ta tak i. Men noen påstår at jeg har en copycat i bloggeverdenen, så jeg må holde alt for meg selv til jeg legger det ut.

Jeg får deilige tilbakemeldinger fra mine lesere, som ofte sier at “du har gjort meg til bloggleser!” Jeg er glad for at leserene mine ikke er den typiske bloggleser. Og jeg er stolt av å kunne presentere for dere at flere har gitt meg tilbakemelding om at de har brukt mine tanketeknikk-metoder og livsnyt-råd, og at det har hjulpet der ingen ting annet har fungert behjelpende. 

Jeg vil bringe alvor og sannhet ut med preg av humor. Vi kan ikke bare legge oss ned og rulle rundt i gjørma. Vi må løpe ut i ferskvannet ved siden av, mens vi ler høyt under stekende sol i der vi vasker av oss gjørma også. 

 Ja. Jeg finner opp min egen måte å blogge på underveis, samtidig som jeg også følger litt bloggtradisjon og uskrevne regler. Takk til mine lesere som faktisk enjoy reading my crazy stuff, og som i tillegg har boobs and balls til å si det både på face og til ansiktet mitt ☺

God helg fra Helenevisa Trønderine forbipolene Helene Merethe godshegotsomanynames 😲 

 

8 kommentarer
    1. Jeg har også blitt bloggleser for første gang, du skriver på en kjempeannerledes og morsom måte, jeg sitter og ler høyt mens jeg leser. Kjenner meg igjen i så mye av dine rariteter, samt at dine temaer varier fra A til Å. Fantastisk dame og blogg❤

    2. Jeg har også en annerledes blogg, og nå lærte jeg litt om din. Og vi heter begge Helene. Takk for info. Jeg fikk også elektrosjokk 20 år gammel. Nå er jeg 31. Fortsatt på sykehus, men bloggende.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg