Populær hjemmelaget babymat

Her kommer to enkle oppskrifter på babymaten lille søte elsker. Hørt om mammaene som ikke får vent til babyen sin butikkbabymiddager? Jeg er en av dem. Det bare ble sånn etter koking, skrelling og mosing. Plutselig hadde Even aldri smakt butikkmiddag, kun hjemmelaget. Omtrent slik var det også med Mathias, bare at da var det pappan som laget middagene siden jeg var syk på den tiden.

Her kommer en mammaoppskrift og en pappaoppskrift til baby fra 8 måneder:

Her er min oppskrift:

Mamma’s hjemmelagede kraftgryte:

Du trenger:  2 ts chiafrø, oregano, basilikum, 3 store nypoteter, 2 søtpoteter, 2 store gulrøtter, 1/2 kokt kyllingfilet og en 2 ss smør uten salt.

 Legg 2 ts chiafrø i en 2 ss vann. La dem svelle mens du gjør følgende: sett på kokevann i 2 kaseroller. Skrell grønsakene og skjær i biter. Legg dem oppi ene kaserollen og kok dem til de blir passe kokt. Legg kyllingkjøttet i andre kaserollen og kok den mør.

Mos kjøttet, grønnsakene, 1/2 ts av krydderene, chiafrøene og smøret i hva du har å mose med. Jeg bruker faktisk smoothieblenderen du ser på bildet her. Fordel middagen i små frysebokser. Baby will loveit!

Her er Tore sin oppskrift:

Pappa’s hjemmelagede kottismos:

Du trenger: 3 store poteter, 2 nakkekoteletter,  3 gulrøtter, stor klatt usaltet smør, 1/2 brokkoli, 1 tomat og 1/2 paprika, 1 klype basilikum og 1/2 fedd hvitløk.

Kok nakkekotelettene lenge. Kok grønnsakene i biter etter skrelling. Bruk feita i kotelettene og mos med grønnsaker, smør ferskt hvitløksfedd og krydder i hva du har å mose med, spe ut med litt grønnsakskraft. Fordel i små frysebokser. Baby will likeitalot!

Hvis du har en populær babymatoppskrift, skriv gjerne i kommentarfeltet, we will love to test it! 

 

 

6 kommentarer
    1. koreabeautyblog: Ntååå så nydelig at du gleder deg altså.. og du må VIRKELIG glede deg, jeg tror jeg besvimer av glede hver gang jeg ser på barna våre…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg