Sminkefri sannhet for barna og ungdommene

 

Verden var frosset til is

og byen lå dekket i vinterdis

Skogene pyntet seg i hvit sne

og du satt på bussen og så ned…

 

Er du nede for telling og alt håp er ute?

Har det toppet seg for en liten kropp?

Du er ung i livet og dagene er tøffe

men jeg vil ikke la deg gi opp.

Jeg er voksen og bør

si høyt: Nå er det stopp!

 

Ja, verden den hadde blitt vinterkald

og du prøvde å skjule deg bak velkjent skall

Fritt villt på bussen nok en gang

satte du på headset med en trygg sang.

 

Det var en gang

I dette langstrakte land

at folket løftet hodene sine

og brydde seg om barna dine

Det gjelder deg, og det gjelder meg:

alle kan beskytte små barn på sin vei.

 

Nå har de delt bussturen din over 10 000 ganger, Stina. ( http://m.forbipolene.blogg.no/1478877992_jente_ble_mobbet_p_bu.html  )  Ser du at vi bryr oss om deg? Ser du hvor mange voksne som vil gripe inn og stanse mobbing. 

 

Glam aint no real glory.

Vi må vise barna alle at både forskjeller, feil og mangler er helt ok. At alle er velkommen på bussen i reisen gjennom livet, akkurat som de er. At bildene på internett er fikset på. At alle de “perfekte” ansiktene er sminket. 

Hvilken sannhet kan DU vise barna og ungdommene i landet vårt?

Min sannhet goes like this:

 

Du leser forbipolene.blogg.no

snap: forbipolene

Facebook, lik for oppdateringer: https://www.facebook.com/Forbipolene-1716574521960099/
 

4 kommentarer
    1. fabelastisk: Jeg leste det nå, og må bare påpeke din intellegens og din peiling, samt din geniale måte å skrive på. Dette innlegget ditt er fylt med konkrete råd, og jeg skal rett inn og dele innlegget ditt på bloggsiden min på facebook. For dette er viktig, det du kommer med her. Hils klassen din og be dem ta vare på hverandre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg