Kjære tøffe nusse barnet mitt

 

Lille nusse gogutte tasse bassen min, du har blitt infuensasyk stakkar liten, og mamma vet ikke hva godt a kan gjøre for deg. 

Du våknet til varm panne, stikkpille og brekninger. Jeg laget sykeseng nede på sofaen til deg, så kokte jeg vann for å drepe bakterier, og laget saft av det til deg. Til og med når du er syk, smiler du og sier “Chack” (=takk)…

 


 

Jeg er den eneste i hele verden som kan gi deg kos, pleie og klem akkurat nå. For jeg gir blaffen i om kvelden bringer meg min egen spybøtte og ibux, lille venn. Jeg skal ta vare på deg og bære deg på bomull gjennom dagen. Mamma har ikke tid til å bli syk før du har sovnet i kveld, jeg skal jo ta vare på deg. Det er akkurat som om naturen ser til denne detaljen: alt til sin tid. Kjenner det murrer kvalme i magen, men det kan hende kroppen min greier å stille seg inn på barnet sitt som vanlig. Praktisk.

 

 

Det piper når du gråter, og du er slapp og sliten. Jeg liker ikke å se at du har det sånn, det kan ikke være lett å være liten tassi i dag.

 


 

Nå har du fått i deg litt mat og saft. Men bare bittelitt. Alt skal handle om deg i dag, nusse. Og så sender vi noen koser og noen klemmer til han storebror hos pappa. For bigbrother er syk han også.

Selv om det langt fra er farlig. Selv om der ikke hersker ramme alvor over sykdommen. Må vi huske på hvor tussi og slitsomt det kan være for en bitteliten kropp å ha feber og oppkast. Så ubehagelig kan det være, at de blir redde av det. 

Så viktig å skru av TV’n og lage soveseng i sofaen av sykesenga. Duppen bør ikke foregå på et rom alene nå. Oppkast kan jo være litt skummelt sånn sett. Jevnlige stikkpiller, drikke, kos og trøst. Det koster så lite, men betyr så mye..

…for et lite sjarmtroll med blekt ansikt og sløve øyne 💙👀💙💋💙💆💙😙💙

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg