Etter tårnet har rast..

 

Jeg står på toppen av et fjell og puster ut. Ferden opp hit har vært mer krevende enn maraton, aerobic, jogging i motbakke og fjellstigning til sammen på ei helg.

Alltid når jeg få det store arkana tarotkortet “tårnet”, slår det aldri feil: innen kort tid raser noe sammen, til fordel for at når støvet så legger seg, er alt det vonde renset bort.

Forrige uke fikk jeg det kortet, så jeg mobiliserte meg. For ti år siden var jeg skeptisk til tarot. Nå vet jeg bedre.

 

 

Det er ikke alt jeg ønsker å dele offentlig, og aldri av hensyn til meg selv. Men for å ta vare på barna mine, slekta mi og vennene mine, skjermer jeg etter beste evne. 

Noen jeg kjenner gjorde en fatal feil denne helgen. Jeg ble mektig skuffet, og meget irritert. I flere timer måtte jeg late som om jeg ikke visste. Og det jeg visste, var rett og slett så ille at jeg holdt på å sprekke i frustrasjon. 

Det var blant annet derfor jeg tok med meg lille Even ut og trillet langt, lørdag. Ville prøve å glemme, og sette fokuset mitt på riktig sted.

Det krevde stor prestasjon i det konfrontasjonen endelig kom, samt en telefonsamtale på 3 timer etter Even hadde sovnet. 

For denne saken hadde så mange sider. Dette mennesket la seg langflat, og innrømmet å i tillegg ha hetset meg grovt. Jeg kommer til å skrive et eget innlegg omkring denne hetsen. Slik hets er dårlig hygiene, ass, og javisst behøver man innimellom å bruke sin stemme for å renvaske seg. Min diagnose er blant annet brukt for å sverte meg, i tillegg til usanne påstander. 

Å bli sint er sunt. Vi damer glemmer ofte det. Kraften i sinne er enorm, og kan brukes blant annet til krafttak i husarbeid, joggeturer og styrketrening. 

I dag har jeg brukt tiden på å hente meg inn. Barna er ikke hjemme i dag, jeg trengte tid alene for å slappe av og stelle godt med me myself and I. 

Som dere ser, funker det 😉 

Ha en deilig dag 🙂 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg