På eventyr med Even og Mathias gutta boys!

 

Her ser dere oss. To crazy foreldre som har laget to gutter i bidrag til denne verden, og som bor hver for oss. Ja til og med i to forskjellige fylker, though med 20 minutter kjøretur mellom seg. Hun, en klæbb uten like, som knuser glass ved uhell på Europris, og rygger inn i sure potte damer med bigbootyen sin på Coop. Han, en glemsk superpappa, engasjert og ikke fullt så klomsete som henne, som ler så han krøker seg når han ser henne kræsje rumpa si i fremmede damer på Coop. Ikke fullt så klomsete altså, bare nesten. ….så, hvordan havnet de HER, en helt “vanlig” tirsdag? 

Bioooom, vi spoler tilbake noen timer:

Det var en lys, kald og ikke i det hele tatt stormfull, ikke aften heller, men formiddag. Hva Gjertrud, Olaf, nissene og Nåssåen gjorde, kan vi bare forestille oss. 

Jeg så på Even. Even så på meg. Fiskesuppe med kokt torsk og dessert i form av fersken med krem på, var inntatt som lunsj, og det gikk opp for meg: Uuuææææ…  vi kjedet oss! Vi kjeder oss ALDRI! Men vi kjedet oss. 

Jeg gjorde alt for å fikse på det. Men Raaya var buzy som fy, Solfrid har flyttet til Finnmark (!), Dianelys og barna var syke, ei anna venninne tok seg en ikke så barnevennlig fest midt i uka, Christina var opptatt, Gunne var opptatt ….ALLE VAR OPPTATTE, og vi ville leke med alle i DAG! 

Jeg ringte en kompis som jeg tross alt har laga to barn med, nemlig superpappa Tore: “Eey, har dere planer eller?” “Neeh..” “Finne på noe da?” “Blakk i dag da men..” “Ja men det behøver ikke koste noe, and I pay!” “Okey!” 

Kvikt kom vi fram til følgende: Leos Lekeland og pizza, jeeey. 

Even danset seg i vogn, og jeg danset oss ut døra: Bye bye boring day! Hah! 

Jeg ga sola en klem tilogmed, som dere ser:

 

Jeg trillet Even ned til sentrum, og vi sang Olle Bolle, mens Even nekta å sove mer dupp for dagen. Han begynte å sutre litt, så jeg sa: “Pappa og Mathias…” 

Da lyste gutten opp. 

Vi møtte guttaboys i sentrum, og suste til Trondheim. 

Kø!? Ok: sightseeing. Altså. Det var kø, så superpappan tok en gøyal omvei heller. Det var stemning som i en Donald Duck tegnefilm med Ole, Dole og Doffen minus Doffen i baksetet.

Vi snakket om foring: Burger eller pizza? Mathias ville ha pannekaker på Leos Lekeland. Vi ville ha burger på det vi trodde var Burgerking. Men så viste det seg at det var Papp Donalds, sorry, mac Donalds, men burgerene deres smaker litt pappa assa..  

Så da ble det Egon på City Syd, gitt. Og etter Egon måtte vi jo besøke alle dyrene inne på dyrebutikken:


Så var det klart for LEKELAND! Og så vi da, som aldri hadde vært der før. 

Jeg svingte meg i sånne… sånne …tråder  (lianer?)

 

Digget små baller…

Ja og så fikk barna også leke seg litt da..

Steike gøyal plass altså.

Vi kunne bodd der..

Ja dette ble litt av en dag. 

Tusen takk for en sabla bra løsning, guttaboys. 

Dette lever vi lenge på her oppi Lykketoppen ☺😊😀
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg