Småbarnstilværelsen ala alenemamman meg.

Her oppe på Happytoppen har lille Mina fina vært på lasagne og Idol-besøk, sammen med mama Monique, olala for en kveld. 

Jeg sier bare: Zero pms, planlegging av morgendagen, hjemmelaga lasagne og idol …aah.. : peace and love like 70’s and flower power.

 

Null spakkel på topplokket, planlegging av morgendagens milkshake i sentrum og middag hos Monica. 

 

 

Mina advarer før hun nusser meg på kinnet: “Suss” før smack med babykliss, og høy forbipolent latter.

Denne lille karen digger å ha besøk. Han er jo selveste Lykkeliten utkledd som Even.

Lille Mina susser i vei, både på mitt, Even og stort sett nesten alle sine kinn..

Yeah. Det er peaceandlovetimes, og vi unner oss det. Kjenner riktig etter på denne småbarnstida, og nyter den så godt vi kan. Snart er det barnehagetider og en annen type hverdag. Vi kommer til å være klare for det også. For det er ikke så idyllisk som dette hele tiden. Det krever mye slags energier å ta vare på barn. Hektisk er det, og ansvaret ligger alltid der på begge skuldrene og hviler tungt. Mange av oss har ingen annen voksen å dele hverdagen med, og da er stunder som dette verdifulle som fy…

Besøket har dratt, Even har byssa lalla, og jeg prøver så godt jeg kan å overse kveldens kopper og kar. Tenkte å la det flyte over til morgendagen, kveldens husarbeid på kjøkkenet. 

Jeg skal være flink, og la det ligge. Flekker er ikke skitt, og koppene og karene stikker ingen steder. For en gangs skyld skal jeg prøve å ikke være så flinkis. 

Sånne mammaer og pappaer har godt av å senke skuldrene innimellom, og ta det i morgen, det vi ikke rakk (gadd) i dag..

Småbarnstilværelsen ala alenemamman meg ja, hm hm. I min hverdag er jeg blekksprut uten sprut. Jeg har åtte armer og null singelliv ala kremt in the city. 

Jeg plukker opp drikkekopper, vasker opp matsøl, jager flekker som en helt, vasker klær, dusjer, bader barn, leker med barn, planlegger ulike måltider, lager ulike måltider, skriver handlelister, handler inn, betaler regninger, løper opp og ned trapper, pusser barnetenner, henger opp klær, legger sammen klær, rydder, vasker, støvsuger, jogger og skifter bleier…  alene! 

Det å handle er i en kategori for seg selv. For jeg har ingen bil. De to kilometrene ned til sentrum tar jeg som trim, og Even får friskluft. 

Steike jeg er stolt av meg selv. Og fader som jeg synes Monica og jeg fortjener sånne kvelder som i kveld! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg