Hvordan fikser en alenemamma babybad/mammadusj/makeup, på en gang?

 

 … det var sånn en møkkadag. Altså, den var lovely som fy, men den endte med feber og kvalme for oss begge. Og så sånn derre kvalme fra en slik negativ tassibassi vettu, oppi det hele. …enkelte bare eier ikke manerer. 

La meg starte fra børjan:

 

Jeg skulle lage ostesnitzler og amerikansk blanding til lille Even og meg. Men han ville ikke leke for seg selv mens mamman fiksa varmlunsjen på kjøkkenet. Løsningen ble, som så mange ganger før: den digge bæresela! 

 

Even koste seg i bæresela mens en trynefaktorisert usminket mum is home …making food..

Hvordan gjør en alenemamma single in the house, følgende: Muttra skal dusjes, Ettåringen skal bades, og mamman skal sminkes..

Slik:

Barnet oppi reisesenga fra gjesterommet og inn i badet, mamma i dusjen. Så:

Party på badet med sang og dans mens barnet bader…

…og barnet bare:

 …mens mamman bare: make up!

Så: sjamponering av den lille, babysåpevask, hånduk og qtipsstell. Og så:

Mens mamma sminker seg ferdig:

 

Dagens outfit: T-shirt fra New Yorker: 15 kr på salg (intet sponset innlegg), ei joggebukse dere ikke ser, også fra New Yorker: 69 kr. Og noen sabla kule sebrasokker som altså ikke vises her.

Så kom feberen. Og kvalmen. Så kom et besøk jeg ikke ville ha. Aldri kult med besøk av negative sursneiper når du er syk, så min venninne og jeg ble enige om å møtes på en bedre dag. Vet du leser dette snuppa: sura sura rattata 😜😝😛

..neida. Kremt. Det var ikke helt sånn. Ganske dramaløst egentlig. 

Noen andre mødre eller fedre der ute som har knallbra badestelltips? Mottas med kreativ takk 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg