Jeg fatter ingenting av det…

Her ser dere gamla og kidsen. Det er lørdagskveld og jeg undrer på hva det cooleste jeg kan la min sønn Mathias og mitt tantebarn Aron, få gjøre. Joa, tantemor gamla, det er å spille mindcraft og shadow fight, per nettbrett og phone. Yeah..

 

Småttisen Even er i seng. Min søster Silje har akkurat bada lille Maria, som er i ferd med å sovne på gjesterommet der nede i underegt. Jeg ser Admiral P fortelle storyn sin på Hver gang vi møtes, og tenker at nå, nå er det no return. Nå blir jeg snart gammel. Og gjett om jeg er glad for at jeg vokste opp i den siste generasjonen før inter net mind f.ck gjorde sitt inntog..

 

Tetris og snake, oh how I miss u miss u, nittitallets batteridrevne hjernetrimmere…

Jeg husker da vi var ferdig i fjøset på øya der mormor og onkel med familie, bor. En lang dag i potetåkeren var avsluttet med stell av kyr, kalver og okser. 

Vi spilte litt Tetris og Snake på et eget batterispill som buss-sjåføren onkel hadde kjøpt i utlandet på en av bussturene sine. 

Denne spillingen varte ikke lenge, før vi så barne TV, for så å løpe ned i fjæra for å leke. Der laget vi leirfigurer som vi brente på store flate steiner over egendesignede ovner. Vi tente små bål inni ovnene, og produserte ivrig alt fra skåler til figurer. Fanget rare små sjødyr og laget miniatyrhav med trebåter, oppi den største dammen på det ene svaberget.

 

Ved siden av meg her snakker de innimellom til hverandre. De sier: “Sjekk kor my gull det e her da!” Og: “Wæææw, det va myttji!”

 

Jeg skjønner tertris og snake, fjæraovner, leire, trebåter og sjødyr. Jeg har peiling på å fange sommerfugler og humler, leke grizzleybjørn, gjemsel og boksen går. Sier ikke at det er bra å fange humler og sommerfugler. Men jeg komner fra en tid der det var vanlig å bruke våre foreldre’s syltetøyglass til å forske på insekter. De var ikke utrydningstruet heller, på den tiden.

Men dataspill fatter jeg ingenting av. Og det er jeg skikkelig, skikkelig stolt av.

Straks skal vi se politiskolen sammen. Legge bort disse brettene, og reise en tur back to the 80’s !

 

2 kommentarer
    1. Åååå minner fra tiden man var liten… ingen mobil… ut å klatre i trærne.. løpe i fjæra.. leke gjemsel i lang grasse.. lørdagsgodte va ei glass flaska me cola, riegel sjokolade,bubb og den lille posen me lørdag tv godte…..
      Og av å til vart d cola og heim popa popcorn i kasseroll 😉
      Takk for at du del 🙂
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg