Green on me

Innlegget inneholderproduktplasseringer. Men jeg er definitivt ikke sponset. Alt er kjøpt for mine egne lommers innhold.

Going green, mindre gluten og less sugar, er noe som skjer når jeg innimellom får lyst på et kvikkere hue, mer konsentrasjon og sprekere kropp. 

I dag slo jeg til med smoothie- tager-hva-man-haver.

Og jeg hadde: Chiafrø, Udo’s choice-olje, hvetergress, paprika, agurk, spinatblader, ruccola, appelsin, eple, gulrot og nøtter.

Det med “tager hva man haver” stemmer forresten ikke.. Hvis jeg hadde putta oppi “hva jeg haver”, vel..  rømme, melk, glutenfri  pasta, kylling, fisk, havregryn. Nei takk. Ellers takk. 

 

The green smoothie OG denne detox-teen…  Veldig vanndrivende, og ja: bidrar til sjarmen med tarmen. Så jeg må passe meg. Jeg inntar jo lithium fordi jeg har bipolar 1. Da må jeg passe på væskebalansen og kroppens rensesystem. Så det er nødvendig med en liter vann sammen med all denne supermaten. Jeg kan ikke bli dehydrert. Etter en times tid: enda en liter vann.

I tillegg bør jeg holde meg unna chlorella, da dette renser i overkant mye for en som går på disse medisinene. Spirulina-inntak en måneds tid innimellom, går fint, siden denne heller mer mot det næringsrike. Den renser også, men ikke i like stor grad som chlorella. 

Hvordan merker jeg en slik supermat-periode etter 2 uker?

Jeg blir en morgenkvikkas. Energinivået holder seg jevnt utover dagen. Huden våkner til liv (Jeg bruker Body shop sine ansiktsmasker disse grønne periodene, sea clay og tea three. Heller ikke sponset her. Er i det hele tatt ikke sponset for noe foreløpig.) Jeg konsentrerer meg bedre, og kjenner meg lettere til kropps og sinns.

 

En morgen med Even er alltid koselig. Mens mamma heller i seg det grønne skvipet, spiser han fullkorn polarbrød med deilig leverpostei.

 

Og til dessert, frukt og grønnsaks-biter (litt appelsin, agurk og eple) pluss disse smoothiebitene.

 

Etter frokost: en liten stund foran Pippi Langstrømpe sine gøyale påfunn, før vi braka løs med dans og lek på gulvet.

En periode med green on me, merkes godt kjenner jeg allerede nå etter 2 uker. Nå står våren snart i spring, og det passer meg meget godt. Jeg skal jogge meg mot sommeren og spise sunnt og grønt i takt med alle spirene som titter frem etter hvert. 

Hvorfor? 

Fordi jeg har bipolar 1, og bør holde kontroll på det hodet denne bipolare hjernen skal ta i bruk. Jeg må tenke over hva og hvordan jeg spiser. Alt henger sammen, og jeg må innimellom ta i et skippertak for å rense opp i systemet. 

Ja, jeg kan spise litt junk og kaker innimellom. Dette er ingen diett. Men jeg ønsker også å tilføye min normale hverdagskost oljer, alger og hvetegress, for å booste meg selv.

På stranda kan jeg godt sprade rundt med naturlige store former. Og jeg har ingen badevekt. Det er ikke utseende dette handler om. Rent bortsett fra at det er digg med en frisk hud som gløder.

Dette handler om hodet mitt, først og fremst. Energi og konsentrasjon.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg