Senkveld fra Stjørdal ✌👌☝ Backstage, det dere ikke ser.

 

I kveld har jeg lært at Harald Rønneberg leser bloggen min, at Senkveld har verdens beste oppvarmer og at Morten Ramm har blekksprutarmer.

Dette blogginnlegget er et meget spontant og gøyalt samarbeid mellom superfotograf og frilanser Odd-Rune Wang, og skribent av denne bloggen forbipolene.blogg.no, Helene Dalland.

 

John Brungoth ser seg ut i rommet og tar seg til skjegget. Armene halvt i kors. -“Hvem som er aller best å jobbe med av komikerene? …hmmm.. de er jo alle gode å jobbe med, men om jeg skal velge EN, ja hmmm, vel, så må det nok bli Morten Ramm. Ja for han er som en blekksprut.” Brungoth etterlikner ivrig en blekksprut med armene sine, og fortsetter: “Altså, Morten har full kontroll. Det kan være kaos, men den mannen catcher alt med de blekksprutarmene sine, skjønner du?”

Ja, jeg skjønner. Skjønner veldig godt dette. Hmkremt. Det var jo Morten Ramm som overtalte meg til å endelig få fingern utav en whereveritmightbe, og huke meg ivei til frisøren.

Jeg forteller John Brungoth om hvordan Ramm og Tørnquist tok seg tid til et sabla morsomt bloggervju høsten i fjord, og at han må hilse dem.

Om hvordan vi lo av undertegnede da Ramm sa: “Dø. Du kan’ke GÅÅ SÅNN!?! Hva ære du bruker? Ære wella?? Ja det er wella hva? Du må til frisøren”

John, du må huske å hilse han takk for tipset. 

 

 

John, som dere så på Senkveld i kveld, ikke fikk kjørt seg, men flydd seg; møtte jeg onstage fra backstage etter kameraene ble skrudd av. 

Vi skal nå skru tiden tilbake noen timer.

Jeg må presisere at jeg ikke er sponset. Eller på noe som helst måte fått oppdrag av TV2. Men jeg mååå bare skryte dem høyt høyt opp i sky igjen.

 

For denne uka er jeg nok en gang blitt behandla som den prinsessa denne hippiefreaken i bimboforkledning ikke er. Av kamerateam, produksjonsleder, klipper, og av dem alle sammen. Ikke minst av Thomas og Harald, som så hjertelig tar seg tid til så mange som mulig. Stjørdalinger: de skrøt av dere da lysene var slukket og kameraene avslått. Jeg kommer tilbake til det.

Tv2 skal jeg en av de kommende dagene skrive om i er eget innlegg. På tide folk får vite mer om hvordan de dyktige folka i plan B og i lokalene i Oslo, jobber.

Produksjonsleder Annemartha Leidland sørger for at det tikker inn ei melding tidlig ettermiddag på min telefon. Det er noen timer til Senkveld skal spilles inn. Jeg får beskjed om at hun har lagt av billett til meg, og at det bare er å hente den omkring 18.30.

Jeg skal snart entre en verden der folkene som jobber der er like naturlig halvgal som meg selv. Der det er lov å være i topphumør, og litt ekstra hyperaktivitet og impulsivitet definitivt er tillat.

Inne på Kimen Kulturhus kommer travelt opptatt, men likevel så hyggelige Leidland og trer denne over hodet mitt: 

 

I can sure you: denne dama har alt på G, og innehaver en egen ro midt i et travelt yrke med mye å holde styr på. Kanskje har superkule hun blekksprutarmer også. Helt Ramm, liksom.

Cool og balansert fikser hun alt, iallefall. Dersom du har ærlige hensikter selvfølgelig.

Bak kiosken i Kimen står disse happy hurraguttene og tar med glede i mot en ivrig blogger. Magnus, til venstre, er klipper i produksjonsteamet. Til høyre står Henrik Faltin og sier han selger merge for kvelden.

 

Knall stemning allerede ute i gangene altså.

 

 Jeg har tilogmed fått eget blogg-navn på presse-setet mitt. Snakk om detaljert og grundig opplegg. 

 


 

Spent gjeng venter på favorittkara sine.

 

Folkens! Hils på selveste frilanser og fotograf Odd-Rune Wang. Dette er en fantastisk dyktig fotograf, og heldige jeg fikk sitte ved siden av han. Vi pratet en god del, og han hadde tydeligvis er friskt, åpent sinn, der det ikke var nei å få på spørsmål om jeg kunne publisere noen av hans bilder her inne. 

Jeg er mer inne på skrivingen, og han mest på foto. Så jeg håper på fremtidige frilans-samarbeid. Virkelig, Odd-Rune, du kan dette.

 

Klipper Magnus ble sittende ved siden av oss pressefolk, med et humør av en annen dimensjon. Det var smil, smil og atter latter! Ikke rart kveldene blir “sene” for denne gjengen.

 

Ingrid Nordheim (bildet over), er en glad og munter dame som jobber som journalist for plan B, teamet bak Senkveld.

 

Javisst. Yeah! Dette er altså sprettalopp klapper oppvarmer Henrik Årdal (bildet over). Dere ser ham ikke på skjermen, men ååååh hva dere går GLIPP AV! For en DUDE! For en FYR! WHAT A MOOD, DA MANN!

 

Jeg begynner her: Tom scene ⤴

 

Vips. Hva var det? Vi så ham ikke GÅ inn på scenen. Vi så ei fartsstripe..  nærmest.. 

“BRRRØØØØL EEEY HEEYU YEAH! ER DERE KLAREE?” Tror jeg han sa.. SA? Han ropte høl i Kimen’s hue, og det var deiilig å høre på en slik cirkusartistisk sprettfigur.

På et tidlig tidspunkt forsikrer han oss om at han ikke har noen diagnose.

-“Jeg bare er sånn.”

Han tripper. Nærmest moonwalker naturlig med en rastløs kropp og er sprengende stappfullt godt humør som bare mmMmMMMÅÅÅÅHH uuuuUUUUT! Skyter t-skjorter på publikum med en, av alle ting; t-skjorteskyter, og VARMER OPP OSS. Det er som en komifilmfigur. Jeg faller for han. Altså, ikke sånn. Men jeg sliter skikkelig med at jeg nesten faller ned av stolen. Vrir meg i LAHAHATTER..

Jeg må snakke med han. Han tripper og moonwalker, og vi “står” på venstre side av scenen, nedom pressesetene. Henrik Årdal forteller at han har jobbet for Senkveld i 4 år. Men dette er ikke det eneste programmet han varmer opp for. Når vi sitter og ser Dritseint med Edel, Norske talenter, The voice, Beat for beat, underholdningsavdelingen og Tett på med Else, er det denne humorbomba som har fått liv i publikum. Det er han som viser dem når de skal klappe, og får dem med på THE GOOD WIBE, hell yeah.. Han drar frem THE CRAZY i alle, han Henrik.

 

Herlig gjeng dette, onstage: Odin Langbakk, Jørn Hoel, Wenche Myhre, Nummis, Rønnis og John Brungoth.

 

Vinneren av dialektkonkurransen ble Harald, som fikk synge med DDE.

 

…og spille duell mot selveste Odin Langbakk.

 

Men i alle forbipolente dager, jeg glemte å sjekke navnet på kameramannen som sørger for at fbvennene mine desverre påstår at de så topplokket mitt på live televisjon! Plan B, kan dere sende meg navnet, så skal jeg oppdatere her? 

Crew camera, taken from behind. Hva? Sa jeg noe galt? Jeg TOK bildet bakfra…!

 

Stjørdalingen Erlend og kompisen tar selfies med Thomas og Harald etter liveshow.

Jeg spurte Thomas og Harald om de hadde lest denne bloggen, og Harald sa: “Ja, vet du, DET har jeg! Jeg fikk det innlegget tilsendt.”

Vi får høre at Thomas og Harald synes vi Trøndere er knakanses trivelige. De er nesten blitt invitert hjem til folk. Men det var visst kun en spøk, fra Harald.

 

Han musikkgeniet her sparer jeg helt til sist. Vinner av Norske talenter, Odin Langbakk, var gjest i Senkveld. Han kom sammen med pappan sin, Dag inge Langbakk. Odin var kledelig sjenert, og framstod som den rolige typen han som regel gjør. Jeg tror det var tussig for gitartalentet å følge med den rapp-liknende praten til denne slags Alfa fra Sesam stasjon typ blogger forbipolene. Sorry, Odin, jeg kan bli både intens og hyper, og jeg skjønner godt at du sikkert ville tilbake backstage og snakke med Bjarne. 

Det ville jeg også, Bjarne. Så hvis du ser dette, Brønbo, så ring : 45274651, snarest. 

 

Du er knallkul, Odin. Gleder meg til å høre deg spille mer i framtida!

 

Kjære lesere, dere leser innimellom trofast og tålmodig, veldig tungt og trist lesestoff her inne på forbipolene.blogg.no. Det er derfor dere fortjener muntre input av litt gal karakter. HumorNorge hjelper meg å pakk inn denne seriøse bloggen i humoristisk gladpapir. 

Takk, kjære komikere! Takk, kjære herlige halvgale kreative, muntre, glade folk, som bidrar til disse viktige pausene, men sunn galskap.

Takk toppfotograf Odd-Erik Wang, det var garantert en mening farget av samarbeid, med at vi møtter på pressesetene i Kimen Kulturhus i kveld. Håper vi kan samarbeide sammen litt frilans, det hadde vært gøy!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg