Fy, copycat 😼

Hey du, copycat, jeg vet du leser! 

Jeg river meg ørlitegrann i håret, og bestemmer meg her og nå: Det er oppgjørets time! Det betyr at akkurat nå, tar jeg et oppgjør med DEG! 

Det du driver med, er i min verden aldeles ikke akseptabelt, og nå begynner det å likne på uthegning. Jeg har snakket med blogg.no om det, og følger med deg. Du er en annen blogger her inne, som til stadighet funker som både copycat og kritiker på 80 % av alt jeg legger ut. Det er ok å la seg inspirere, men ærlig talt, du har holdt på i over 7 mnd nå…

Jeg begynte å blogge i juni 2015. En ærlig blogg, fri for kroppsfiksering. Jeg ville bare skrive. Ikke tjene penger. Men skrive. Det gikk ikke lang tid før du kalte meg “gal”. Dette var på et tidspunkt der jeg fikk god og behagelig støtte av venner og bekjente, fordi jeg nettopp hadde lagt ut historien om da jeg rømte fra psykiatrisk avdeling til Stockholm, og en sensitiv historie om meg som ung jente og elektrosjokkene jeg fikk. 

Du kalte meg altså “gal”. Men galskap, frøken, er det ikke jeg som driver med.

Og du; ikke tro jeg et eneste sekund ble lei meg av å bli kalt “gal” av en person som holder på slik du gjør.

 

Det skulle ikke stoppe der. Samme hva jeg la ut, ble du litt i overkant inspirert, og la ut omtrent det samme noen timer etterpå. Skulle jeg vise frem “my redhead days”, gjorde du det samme. Fortalte jeg mine sanne historier, gjorde du det også. Skrev jeg sanne historier om tragiske dødsfall i form av selvmord, ja så skulle du pirke borti det også.

Mine innlegg om mobbing, blir ivrig fulgt opp av deg i en kritisk tone. Veldig mange i mitt nettverk har reagert på det du gjør, og omtaler det som barnslig latterlig.  

Du er her for å komme deg til dit du kan tjene penger ved å hakke på oss andre bloggere, hva?

Og hvor mange ganger har jeg ikke sett mine tips og råd gjentas i andre formuleringer inne på din blogg?

Her om dagen skrev jeg historien om en tøff mann som ble mobbet på forferdelige måter. Innlegget ble tatt så godt imot at bloggen min havner på 4.plass. Dette var både hans og min sin jobb, og jeg er stolt av han.

Og hva gjør du? Jo du håner selvfølgelig innlegget og latterliggjør det. 

Og hvordan gjør du det? Jo, du legger ut en “sann mobbehistorie”, med andre karakterer enn han jeg skrev om, men som i likhet med han en gang i tiden er “en spent og forventningsfull 7åring”, og som selvfølgelig “også opplevde gymgarderoben som verst”…  Synes du ikke at det er litt grovt å etterlikne en så sart historie? Vel. Jeg kjenner en som er dyktig på å undersøke kopiering og plagiat på nett, med et bra program. Du kan forvente deg at vi sjekker din blogg nøye.

….Og hva gjør du deretter? Yeah, ofcourse; du skriver et innlegg der du gjør narr av alle som ligger på bloggtoppen, fremstiller dem som dukker, og påstår at det er det eneste som skal til for å nå den toppen! 

Fy, copycat!

Nå har jeg tatt imot nok dritt fra deg! Nå er det faktisk nok! Du skal blokkeres fra mitt hue, for nå begynner det du driver med å ligne på alt annet enn blogging.

Du bør lese bloggene til de som ligger på toppen av blogg.no, siden du tydeligvis ikke har gjort det. For de aller fleste av dem, er forfattere, poeter og intellegente bloggere. Se og les. Lær av dem. Måten de skriver på er trillende interessant. Og du burde la være å henge deg opp i alle andre sine “feil”, og fokusere på deg selv, dine ideer og hvorfor i alle dager du blogger. Slik som du bare svømmer etter alle oss andre som ei bitter gjedde, er jeg redd det skader et visst omdømme.

For man beholder ikke en toppbloggplass så lenge som de der oppe, bare ved å ha et friskt utseende vet du. ….slutt å heng ut folk for utseendet anyway..

Jeg er ferdig med deg, copycat. Og fra og med i kveld er du også ferdig i mitt farvann, du skal heretter blogge ut fra ditt eget hode. Jeg er opptatt, og likeså alle andre bloggere.

….bye bye, og lykke til på ferden!  👋

 

17 kommentarer

Siste innlegg