forbipolene’s sanne samling

Flere har etterlyst bok. Dette er kjempehyggelig, tusen takk. Det gjør meg rørt og glad at så mange har uttrykt at de liker måten jeg skriver på gjennom det halve året jeg har blogget. Takk for reisen. Jeg er klar for mye mer, og det vet jeg dere også er.

Så definitivt håper jeg at jeg en vakker dag får gleden av å skrive bøker. For i meg bor det både en forfatter, skribent, frilanser, poet og en blogger. Jeg greier ikke la være. Klarer ikke å slutte. Jeg består av ord og grammatikk, og fungerer best når jeg har skrevet lange blogginnlegg. 

Disse 9 sanne fortellingene skrev jeg i fjor sommer, og utover høsten. De er å finne i arkivet fra juni 2015. Det gjør også hodet mitt ryddigere å skrive en tekst, det være seg et dikt eller ei låt.

Jeg både poengterer og presiserer at alt er ok med meg den dag i dag. At jeg lever et lykkelig og sosialt liv som mamma til mine to barn, og at alt gikk bra til slutt. Belyser også at min barndom var trygg og idyllisk, selv om jeg senere skulle oppleve utfordrende og traumatiske ting. 

Jeg leter fortsatt etter Anna Larson, som tok vare på meg i Stockholm for 18 år siden, da jeg var på rømmen. Kanskje kan denne bloggen en vakker dag føre meg til henne. 

Jeg har nøye tråkket stien opp blogg.no-fjellet. Skrevet og forfattet, tatt bilder, laget tekster og skrevet rim. Det er det jeg kan best, og det er det jeg vil jobbe med. Det faller meg naturlig, og jeg har vært ivrig på å skrive siden jeg lærte meg min første blyantstrek.

Nå er jeg her. Åpner matpakka mi og jafser i meg, mens jeg puster inn norsk fjell-luft her oppe på bloggtoppen. Var det opp til meg; I’d be here to stay. For det er alle skribenters drøm å nå ut til så mange med sine skriblerier. 

Dere ble kjent med tøffe Tore Valstad i fredagens “Den åpne kisten: en sann historie om mobbing”. Nå bringer natta oss over fra helg til mandag, og jeg er klar for ei uke med nye historier.  

I morgen blogges det fra Trondheim by, my darling town 😉 Skal opp om få timer, så god natt fjellheim, daler og byer. 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg