Jeg skal prøve..

 

Jeg lover ingenting. Men jeg skal gjøre så godt jeg kan. Okey. Jeg skal prøve. Prøve intenst.

Ikke forvent stort, men jeg skal altså gå inn for å prøve.

Jeg skal prøve og atter prøve, å ikke bombadere deg med innlegg. Spæmmetispæmm: jeg skal forsøke å la være.

Du skjønner, dette er godteriet mitt. Dopet mitt “ord-grammatikk-setninger” er min store interesse. Å SKRIVE, å dønn grammatisere hele hverdagen min og din, er så namnam for meg, at jeg stort sett ikke greier å la være.

Jeg presset på meg selv en førjulspause, som dere vet. Bloggideene kom kastende på meg som tennisballer flere ganger i timen. Og jeg lyste opp noen sekunder. Før jeg sank sammen, vel vitende om “bloggpausen”…

Bremsene var på, men til slutt klarte de ikke tyngden av skrivelysten.

Kanskje er det diagnosen som i bunn og grunn gir meg denne motoren. Selve interessen får en drivkraft med en så stor intensitet, at jeg gumler det i meg, tygger, svelger og fordøyer. Det kommer ut som roseblader, og dufter fersken. Nåh…

Vi har evnen til å brenne oss ut på jobber og interesser, vi bipolare kjappe, snare..

Så jeg skal PRØVE… okay, skal prøve å skrive mindre.

Men jeg tror ikke at jeg greier det…

 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg